Na dzisiejszych zajęciach poznacie zabawy dzieci z różnych stron świata. Będziecie się
w nie bawić. Poznacie jednostkę objętości płynów i jej symbol. Będziecie mierzyć pojemność naczyń.
w nie bawić. Poznacie jednostkę objętości płynów i jej symbol. Będziecie mierzyć pojemność naczyń.
TEMAT DNIA:
Zabawy dzieci w różnych stronach świata
Zabawy dzieci w różnych stronach świata
1. Edukacja polonistyczna
Zabawy dzieci z różnych stron świata. Doskonalenie czytania. To już umiem, wiem, potrafię – z zakresu czytania, pisania i ortografii.
2. Edukacja wczesnoszkolna
Mierzenie płynów – wprowadzenie pojęcia litr jako jednostki objętości cieczy.
Mierzenie płynów – wprowadzenie pojęcia litr jako jednostki objętości cieczy.
3. Edukacja muzyczna
Śpiewam, słucham, gram i tańczę – utrwalenie poznanych wiadomości, piosenek i tańców.
Śpiewam, słucham, gram i tańczę – utrwalenie poznanych wiadomości, piosenek i tańców.
4. Wychowanie – fizyczne
Gry i zabawy kopne
Gry i zabawy kopne
Przygotuj :
ćw.
pol.-społ. s. 76-77
ćw.
mat.-przyr. s. 62
Do odesłania
ćw.
pol.-społ. s. 76-77
ćw.
matem.- przyr. s. 62
karty
muzyczne s.30,31
1. Edukacja matematyczna
Przed rozpoczęciem rozwiązywania zadań w ćwiczeniówce obejrzyjcie sobie filmiki, po obejrzeniu którego dowiecie się co to jest litr.
3. Edukacja muzyczna
Śpiewam, słucham, gram i tańczę – utrwalenie poznanych wiadomości, piosenek i tańców.
Przed rozpoczęciem rozwiązywania zadań w ćwiczeniówce obejrzyjcie sobie filmiki, po obejrzeniu którego dowiecie się co to jest litr.
https://youtu.be/-1vODeg11Os
2. Edukacja polonistyczna
Zabawy dzieci z różnych stron świata. Doskonalenie czytania. To już umiem, wiem, potrafię – z zakresu czytania, pisania i ortografii.
AMERYKA POŁUDNIOWA.
Wszyscy znamy zabawę, w którą często bawiliśmy się przed zajęciami. Polega ona na przekazywaniu
sobie na ucho różnych haseł. Kolejne osoby podają hasło najciszej jak umieją
do sąsiada, a ten podaje je dalej. Ostatnia osoba siedząca w kręgu mówi na głos hasło,
a osoba, która rozpoczęła zabawę, sprawdza, czy podane hasło jest właściwe. Ta zabawa
nazywa się – titicaca hula bula.
W Ameryce Południowej dzieci bawią się w titicaca hula bula – to zabawa w głuchy telefon.
AZJA.
• Nauczyciel wskazuje na mapie świata Azję (Chiny i Indie)
Z Chin pochodzi znana nam gra – domino. Dzieci w tym kraju chętnie puszczają latawce,
które robią samodzielnie.
W Indiach dzieci bawią się w zabawę, która przypomina naszego berka. Dzieci dzielą się
na dwie drużyny, a każda zajmuje swoje pole w kształcie prostokąta. W każdej drużynie
jest lider, którego zadaniem jest, po usłyszeniu sygnału, wkroczenie na pole przeciwników
i dotknięcie jak największej liczby osób z okrzykiem: Kabaddi! Ten z graczy, który zostanie
dotknięty, odpada. Zwycięzcą jest drużyna z największą liczbą zawodników na polu.
• Nauczyciel zaprasza dzieci do zabawy. Wyznacza pola za pomocą skakanek.
W Chinach dzieci bawią się w domino i puszczają latawce.
W Indiach dzieci bawią się w kabaddi.
AUSTRALIA
Leci mucha to zabawa, która wymaga refleksu i spostrzegawczości. Jedno z dzieci zostaje
przywódcą, pozostałe dzieci opierają palce wskazujące na podłodze. Przywódca wypowiada
hasło: Leci mucha! i podnosi palec do góry. Pozostali uczestnicy muszą jak najszybciej
unieść swój palec wskazujący. Osoba, która zrobi to jako ostatnia, odpada z gry. Gra
toczy się do ostatniego uczestnika.
Do gry w króla kwadratów potrzeba czterech pól o kształcie kwadratu, które będą
stanowić części jednego dużego kwadratu. Każde z czterech pól to królestwo, które
zamieszkuje jeden zawodnik. Uczestnicy podają do siebie piłkę, której nie można łapać,
a jedynie odbijać ręką lub nogą. Utrudnienie polega na tym, że piłka może się
odbić od ziemi tylko jeden raz w danym królestwie. Gracze, którzy nie spełnią wymogów,
odpadają z gry, a zabawa toczy się do czasu aż pozostanie tylko jeden zawodnik
w królestwie.
Dzieci w Australii bawią się w zabawy Leci mucha i Król kwadratów.
AFRYKA
• Dzieci przypominają zabawy, które poznały na poprzedniej zajęciach.
Dziecko, korzystając z podręcznika, czyta opis zabaw, w jakie bawią się
dzieci w Afryce.
Wykonaj ćwiczenia w ćw. pol.-społ. s. 76–77
Śpiewam, słucham, gram i tańczę – utrwalenie poznanych wiadomości, piosenek i tańców.
Wykonywanie ćwiczeń w kartach muzycznych nr 31 i 32.
3. Wychowanie fizyczne
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz