niedziela, 14 czerwca 2020

15.06.2020 poniedzia艂ek


Witam dzieciaczki
Ju偶 chyba zapomnieli艣cie o szkole ?馃槉馃槈馃槑
Jeszcze troszk臋... 
dacie rad臋 馃槑



1.      Edukacja polonistyczna

2.      Edukacja przyrodniczo -matematyczna

3.      Edukacja matematyczna

Przygotuj:
podr. pol.-spo艂. s. 72,73
膰w. polski s.74 膰w. 1, 2
podr. mat.-przyr. s. 68–69-70
膰w. mat, s. 64


Do odes艂ania:
na pami臋膰 alfabet str. 73 (na pi膮tek)
膰w. polski s.74,75 , 膰w. 1,2
膰w. mat, s. 64

Temat dnia: Alfabet.

Na dzisiejszych zaj臋ciach nauczycie si臋 wymienia膰 wszystkie litery w kolejno艣ci alfabetycznej.
 B臋dziecie czyta膰 na r贸偶ne sposoby wiersz Literki. Wymienicie rodzaje niebezpiecze艅stwa, z jakim mo偶ecie si臋 spotka膰 w czasie wakacji. Opowiecie, jak si臋 zachowacie w sytuacji zagro偶enia przedstawionej na ilustracji. B臋dziecie rozwi膮zywa膰 zadania tekstowe.



1. Edukacja polonistyczna.






Znamy wszystkie litery – doskonalenie czytania na podstawie wiersza Literki
(podr. pol.-spo艂. s. 72).

Dzieci czytaj膮 wierszyk szybko lub wolno. Na zmian臋 raz szybko jedn膮 linijk臋 raz wolno.
• Dzieci czytaj膮 wiersz na r贸偶ne sposoby i wymy艣laj膮 trzy nazwy rzeczy, kt贸re rozpoczynaj膮
si臋 na trzy kolejne litery alfabetu (polecenie 1).

Nauka alfabetu na pami臋膰. Wys艂uchajcie lektora z filmu i powtarzajcie razem z nim.



Alfabet – poznanie kolejnych liter w alfabecie (podr. pol.-spo艂. s. 73).
 Dzieci m贸wi膮 kolejne litery alfabetu, podaj膮 nazw臋 obrazka, kt贸ry jest obok litery, oraz wymy艣laj膮
inny wyraz rozpoczynaj膮cy si臋 dan膮 liter膮, np. A – arbuz, agrafka; B – bu艂ka, banan itd.
Dzieci g艂o艣no czytaj膮 wszystkie litery alfabetu .


Otocz p臋tl膮 dwuznaki i je przepisz. 
Przepisz starannie ca艂y alfabet.


膰wiczeni贸wka do polskiego s.74,75 膰w. 1,2




2. Edukacja wczesnoszkolna.








 Wiem, jak zachowa膰 bezpiecze艅stwo w czasie wakacji – wypowiedzi na podstawie
obrazk贸w (podr. mat.-przyr. s. 68–69).
• Dzieci opowiadaj膮 o sytuacjach przedstawionych na obrazkach. Pr贸buj膮 nada膰 tytu艂y
ka偶dej ilustracji.
• Dzieci wskazuj膮 obrazki, na kt贸rych przedstawiono niew艂a艣ciwe zachowania. M贸wi膮,
dlaczego zachowania dzieci s膮 niew艂a艣ciwe, co powinny zrobi膰, by zmieni膰 swoje post臋powanie
na odpowiednie.
• Dzieci opowiadaj膮, jak si臋 nale偶y zachowywa膰 w lesie. Rodzic wypowiada pocz膮tki
zda艅, a dzieci je ko艅cz膮: 
Nie ha艂asujcie… (w lesie!); 
Nie 艂amcie… (ga艂臋zi!); 
Nie niszczcie… (grzyb贸w!);
 Nie p艂oszcie… (ptak贸w!); 
B膮d藕cie cicho, a wiele… (zobaczycie!); 
Nie wyrzucajcie tu… (艣mieci!); 
Nie rozpalajcie… (ognisk!).

呕mija czy zaskroniec – jak nale偶y si臋 zachowa膰 w sytuacji zagro偶enia 
(podr. mat.- -przyr. s. 68–69).
•Rodzic opowiada o 偶mijach i zaskro艅cach, kt贸re dzieci mog膮 spotka膰 w czasie
swoich wakacyjnych w臋dr贸wek. Dzieci ogl膮daj膮 ilustracje gad贸w. Czytaj膮 informacje
na temat ich wygl膮du. Wskazuj膮 podobie艅stwa i r贸偶nice mi臋dzy nimi (polecenie 2).

3. Edukacja wczesnoszkolna.

Zabawy matematyczne z has艂em – doskonalenie liczenia (膰w. mat.-przyr. s. 64).

 Dzieci wykonuj膮 obliczenia. Wpisuj膮 do tabeli wyniki od najwi臋kszego do najmniejszego
wraz z sylabami i odczytuj膮 has艂o (zad. 1).

Rozwi膮zywanie zada艅 tekstowych – uk艂adanie pyta艅 do zada艅, uk艂adanie zada艅
do ilustracji (膰w. mat.-przyr. s. 64).
 Dzieci uk艂adaj膮 pytania do zada艅.  Dzieci rozwi膮zuj膮 samodzielnie zadania.  (zad. 2, 3).





Dla ch臋tnych












Dzieciaczki przed wami trzy dni wolnego (egzamin 贸smoklasisty) 
Zdj臋cia zadanych prac poprosz臋 do czwartku. Korzystajcie ze s艂oneczka i pi臋knych dni.





Brak komentarzy:

Prze艣lij komentarz