Dzień dobry 💚
Witam Was bardzo gorąco. Mam
nadzieję, że dopisuje Wam dziś humorek i zadania pójdą sprawnie.
Zaczynamy od piosenki z pokazywaniem. Zapraszam.
Czy wiecie, że spaliście dzisiaj o
godzinę krócej, o ile wstaliście o tej samej porze co zwykle.
Jeśli natomiast wstaliście później to dzień się Wam skrócił o godzinę.
Nie wierzycie? Tak się stało, ponieważ w nocy z soboty na niedzielę nastąpiła zmiana czasu z zimowego na letni. Dlaczego takie zmiany czasu mają miejsce? Czy są one potrzebne?
Zachęcam do obejrzenia krótkiego filmu.
Jeśli natomiast wstaliście później to dzień się Wam skrócił o godzinę.
Nie wierzycie? Tak się stało, ponieważ w nocy z soboty na niedzielę nastąpiła zmiana czasu z zimowego na letni. Dlaczego takie zmiany czasu mają miejsce? Czy są one potrzebne?
Zachęcam do obejrzenia krótkiego filmu.
Wstęp jest nieco
nieaktualny, jednak Parlament Europejski zapowiedział już zmiany w tej kwestii
i najprawdopodobniej od 2021 roku zmian czasu nie będzie.
Oto zadania na dziś
Temat dnia: Plan zajęć
1.
Edukacja
polonistyczna
2.
Edukacja
matematyczna
3.
Edukacja
przyrodniczo -matematyczna
Na
dzisiejszych zajęciach poznacie nowych bohaterów podręcznika – Bartka i Rafała.
Opowiecie o ich zajęciach, czytając plan tygodnia. Pokolorujecie
ilustrację i opowiecie na jej podstawie, w co i jak bawią się
dzieci. Odpowiecie na pytanie: Dlaczego warto być aktywnym? Wzbogacicie swoją
wiedzę na temat zwierząt hodowlanych – poznacie ssaki i ptaki hodowlane.
Poznacie liczby 19 i 20.
1. Edukacja polonistyczna.
Aktywność umysłowa – układanie wyrazów z poznanych liter, pisanie
w zeszycie.
Dzieci
piszą w zeszycie wyraz aktywność i zapisują 6–8 wyrazów, które ułożyły
z liter znajdujących się w wyrazie ,,aktywność”. Literki mogą być użyte dwa razy.
Poznajemy
Bartka i Rafała – odczytywanie informacji z planu zajęć (podr.
pol.-społ. s.31).
Dzieci
wypowiadają się na temat:
Jak należy się zachować wobec osób niepełnosprawnych?
Formułują wnioski (ćw.5 s.31)
Dzieci podają propozycje podpisów
do każdego z obrazków. Przepisują podpisy obrazków do zeszytów (polecenie
1,2 s.30)
Jak się bawią dzieci? –
kolorowanie rysunku, opowiadanie na podstawie rysunku (ćw. pol.-społ. s. 30).
Dzieci opowiadają, co przedstawia rysunek. Wskazują Bartka i Rafała.
Wymyślają inne zabawy, w których Bartek i Rafała mogą wziąć udział
(ćw. 1). Kolorują niewypełnione części obrazka.
Dzieci piszą tytuł obrazka po
śladach (ćw. 2)
2. Edukacja matematyczna
Wprowadzenie liczb 19 i 20
https://www.youtube.com/watch?v=EM_fRBLMeCY
Rozwiązywanie i układanie zadań dotyczących
obliczeń pieniężnych (podr. mat. s. 28).
Utrwalenie pojęć: dziesiątka, jedność (ćw. mat.-przyr.
s. 24).
Dzieci w ćwiczeniówce wykonują zadania:
Piszą liczby 19 i 20 według wzoru (zad. 1).
Ustalają z jakim kodem zapisane są
liczby. Zapisują je zgodnie z tym kodem (zad. 2).
Uzupełniają brakujące kulki w pętlach
i liczby w obliczeniach (zad. 3).
Rozwiązują zadanie o pióropuszu (zad. 4).
Poćwicz dodawanie i odejmowanie w zakresie 20. Powodzenia
https://learningapps.org/9544084?fbclid=IwAR1M-
Ćwiczenia dla mądrych główek . Pomóżcie sobie liczydłami albo patyczkami. Tą rozwiązaną kartę pracy proszę poproście Rodziców aby wysłali na stronę szkoły.
Dzieci które nie mają drukarki przepisują do zeszytu i robią zdjęcia zeszytu.
Pora na relaks. Przerwij na chwilę pracę.
3. Edukacja matematyczno - przyrodnicza
Rozpoznawanie
zwierząt hodowlanych – poznanie nazw samic, samców i ich młodych (podr.
mat.-przyr. s. 30–31).
Poznanie
cech ptaków i saków (ćw. mat.-przyr. s. 28).
• Dzieci podają nazwy członków rodziny
wskazanych zwierząt (zad. 1).
• Dzieci kolorują rysunki ssaków. Liczą
i zapisują odpowiedzi do pytań (zad. 2).
Zdjęcie z uzupełnioną stroną 28 (ćwiczenia matematyczno - przyrodnicze) proszę wysłać na stronę szkoły.
Zdjęcie z uzupełnioną stroną 28 (ćwiczenia matematyczno - przyrodnicze) proszę wysłać na stronę szkoły.
Tematem trudnym, u
niektórych wywołującym lęk, jest KORONAWIRUS. Ale niech Was nie
zmyli nazwa, to że nosi koronę nie oznacza, że nie da się go pokonać. A wiecie
jak najłatwiej bronić się przed wrogiem? Czytajcie uważnie. HOP
I
jeszcze nuta
Pamiętajcie, że pracujecie we własnym tempie i na miarę własnych możliwości 😊
Do wtorku z niecierpliwością czekam na wasze prace plastyczne Wiosna 3D.
Te
prace też proszę wysłać na stronę szkoły. Jedna Śliczna pani Wiosna już zagościła na
naszym blogu. Jest to praca waszego kolegi Olusia. Prawda że piękna ? :)
Ciasteczka upieczone z naszego przepisu. Wiemy co Ania robiła w weekend z mamą :) A Ty
co robiłeś w weekend?
Czekam
na Wasze opisy zostawione w komentarzu na dole.
Do jutra!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz