niedziela, 29 marca 2020

30.03.2020 poniedziałek



Dzień dobry  💚

Witam Was bardzo gorąco. Mam nadzieję,  że dopisuje Wam dziś humorek i zadania pójdą  sprawnie.




Zaczynamy od piosenki z pokazywaniem. Zapraszam.







Czy wiecie, że spaliście dzisiaj o godzinę krócej, o ile wstaliście o tej samej porze co zwykle.
Jeśli natomiast wstaliście później to dzień się Wam skrócił o godzinę.

Nie wierzycie? Tak się stało, ponieważ w nocy z soboty na niedzielę nastąpiła zmiana czasu z zimowego na letni. Dlaczego takie zmiany czasu mają miejsce? Czy są one potrzebne?

Zachęcam do obejrzenia krótkiego filmu.








Wstęp jest nieco nieaktualny, jednak Parlament Europejski zapowiedział już zmiany w tej kwestii i najprawdopodobniej od 2021 roku zmian czasu nie będzie.

 

 Oto zadania na dziś

  Temat dnia: Plan zajęć

1.      Edukacja polonistyczna
2.      Edukacja matematyczna
3.      Edukacja przyrodniczo -matematyczna

Na dzisiejszych zajęciach poznacie nowych bohaterów podręcznika – Bartka i Rafała. Opowiecie o ich zajęciach, czytając plan tygodnia. Pokolorujecie ilustrację i opowiecie na jej podstawie, w co i jak bawią się dzieci. Odpowiecie na pytanie: Dlaczego warto być aktywnym? Wzbogacicie swoją wiedzę na temat zwierząt hodowlanych – poznacie ssaki i ptaki hodowlane. Poznacie liczby 19 i 20.          
                      
      1. Edukacja polonistyczna.

 Aktywność umysłowa – układanie wyrazów z poznanych liter, pisanie w zeszycie. 

Dzieci piszą w zeszycie wyraz aktywność i zapisują 6–8 wyrazów, które ułożyły z liter znajdujących się w wyrazie ,,aktywność”. Literki mogą być użyte dwa razy.
Poznajemy Bartka i Rafała – odczytywanie informacji z planu zajęć (podr. pol.-społ. s.31).
Dzieci wypowiadają się na temat: 
Jak należy się zachować wobec osób niepełnosprawnych? Formułują wnioski (ćw.5 s.31)




Dzieci podają propozycje podpisów do każdego z obrazków. Przepisują podpisy obrazków do zeszytów (polecenie 1,2 s.30)
Jak się bawią dzieci? – kolorowanie rysunku, opowiadanie na podstawie rysunku (ćw. pol.-społ. s. 30). Dzieci opowiadają, co przedstawia rysunek. Wskazują Bartka i Rafała. Wymyślają inne zabawy, w których Bartek i Rafała mogą wziąć udział (ćw. 1). Kolorują niewypełnione części obrazka.
Dzieci piszą tytuł obrazka po śladach (ćw. 2)


2. Edukacja matematyczna

Wprowadzenie liczb 19 i 20

https://www.youtube.com/watch?v=EM_fRBLMeCY



Rozwiązywanie i układanie zadań dotyczących obliczeń pieniężnych (podr. mat. s. 28).
Utrwalenie pojęć: dziesiątka, jedność (ćw. mat.-przyr. s. 24). 
Dzieci w ćwiczeniówce wykonują zadania: Piszą liczby 19 i 20 według wzoru (zad. 1). 
Ustalają z jakim kodem zapisane są liczby. Zapisują je zgodnie z tym kodem (zad. 2). 
Uzupełniają brakujące kulki w pętlach i liczby w obliczeniach (zad. 3). 
Rozwiązują zadanie o pióropuszu (zad. 4).



 Poćwicz dodawanie i odejmowanie w zakresie 20. Powodzenia

 

 https://learningapps.org/9544084?fbclid=IwAR1M-

 

Ćwiczenia  dla mądrych główek . Pomóżcie sobie liczydłami albo patyczkami. Tą rozwiązaną kartę pracy proszę poproście Rodziców aby wysłali na stronę szkoły. 

Dzieci które nie mają drukarki przepisują do zeszytu i robią zdjęcia zeszytu.

Pora na relaks. Przerwij na chwilę pracę.

https://www.youtube.com/watch?v=ymigWt5TOV8&fbclid=IwAR2sJAHtuvFiTIBCqnCzLIWgoJlilRopOWFrIFxUjk0PYrtLWYf09R738ao

3. Edukacja matematyczno - przyrodnicza

Rozpoznawanie zwierząt hodowlanych – poznanie nazw samic, samców i ich młodych (podr. mat.-przyr. s. 30–31).
Poznanie cech ptaków i saków (ćw. mat.-przyr. s. 28).
 • Dzieci podają nazwy członków rodziny wskazanych zwierząt (zad. 1).
 • Dzieci kolorują rysunki ssaków. Liczą i zapisują odpowiedzi do pytań (zad. 2).

 Zdjęcie z uzupełnioną stroną 28 (ćwiczenia matematyczno - przyrodnicze) proszę wysłać na stronę szkoły. 

 

 A to ciekawe

Tematem trudnym, u niektórych wywołującym lęk, jest KORONAWIRUS. Ale niech Was nie zmyli nazwa, to że nosi koronę nie oznacza, że nie da się go pokonać. A wiecie jak najłatwiej bronić się przed wrogiem? Czytajcie uważnie. HOP


I jeszcze nuta 







Dziękuję za wszystkie wiadomości od Was i zdjęcia Waszych prac. Wszystkie są przepiękne, karty pracy starannie i prawidłowo wykonane. Widać w nich Wasze wielkie zaangażowanie. Jestem naprawdę pod wielkim wrażeniem waszej pracy.
Pamiętajcie, że pracujecie we własnym tempie i na miarę własnych możliwości
  😊



Do wtorku z niecierpliwością czekam na wasze prace plastyczne Wiosna 3D. 
Te prace też proszę wysłać na stronę szkoły. Jedna Śliczna pani Wiosna już zagościła na naszym blogu. Jest to praca waszego kolegi Olusia. Prawda że piękna ? :)




Ciasteczka upieczone z naszego przepisu.  Wiemy co Ania robiła w weekend z mamą :) A Ty co robiłeś w weekend?
 Czekam na Wasze opisy zostawione w komentarzu na dole.



       


 machanie-ruchomy-obrazek-0041

Do jutra! 

            

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz