Witajcie
Kochani!
Mam nadzieję, że miło i radośnie spędziliście ten świąteczny czas. Odpoczęliście i nabraliście siły na kolejne wyzwania. Niestety, nie spotkamy się jeszcze przez jakiś czas w naszej klasie. Przed nami kolejne dni w Domowej Szkole, ale miejmy nadzieję, że już niedługo to się skończy. I tego się trzymajmy! Cieplutko Was pozdrawiam!
1. Edukacja
polonistyczna
2. Edukacja matematyczna
3.
wychowanie fizyczne
Temat dnia: Jestem przedsiębiorczy.
Na dzisiejszych zajęciach dowiecie się,
co wymyśliły Faustyna i Grażyna, o czym rozmawiały przed wyjazdem do babci. Poznacie
litery drukowane G, g, F,
f. Będziecie czytać sylaby, wyrazy i
zdania z tymi literami. Wyszukacie je w wyrazach. Będziecie określać położenie
przedmiotów względem siebie i innych przedmiotów. Uzupełnicie rysunek zgodnie z
instrukcją dotyczącą położenia elementów.
1.
Edukacja polonistyczna.
Tropienie dźwięków i liter g
– analiza i synteza słuchowo-wzrokowa wyrazów z g, ćwiczenia w czytaniu, układanie wyrazów z liter (podr.
pol.-społ. s. 38).
• Dzieci
przypominają, jakimi literami zaczynają się imiona bliźniaczek.
•Pokazujemy
dzieciom literki G,
g, f, F. Dzieci podają inne
imiona zaczynające się tymi literami.
• Rodzic
pokazuje kartoniki z obrazkami, które w swej nazwie mają literę g. Dziecko samo odczytuje na głos. Gdy
jest g na początku to dziecko stoi prosto, gdy w środku kuca, gdy na końcu podskakuje. Gdy już
przeczyta wszystkie wyrazy, to następnie
czyta rodzic i to samo ćwiczenie.
Dzieci układają z białych nakrywek modele wyrazów Grażyna, góry. Dzielą je na sylaby,
a następnie na głoski. Ustalają, że g to spółgłoska.
Zamieniają białe nakrywki na niebieskie
i czerwone, a następnie na znane im litery.
• Dzieci
czytają sylaby na flagach ( s.38 ) bardzo
wyraźnie akcentując głoskę g. Odczytaj
sylaby zaczynające się samogłoską.
Dzieci wskazują palcem każdą czytaną sylabę
(polecenie 1). Rodzic śpiewa sylaby
wspólnie z dzieckiem
na melodię Panie Janie.
• Dzieci
cicho czytają tekst o dziewczynkach. Opowiadają, jak siostry lubią spędzać
wakacje
(polecenie 2).
Tropienie dźwięków i liter f
– analiza i synteza słuchowo-wzrokowa wyrazów z f, ćwiczenia w czytaniu, układanie wyrazów z liter (podr.
pol.-społ. s. 40). Poniżej tekst czytanki czytanej przez lektora.
https://lookaside.fbsbx.comfileczytanka%20F%20str%2041.avi?token=AWyp_6fuW
HtxqJ30bgeEC8KTuyKbieFIxdsCSsIFrIkEDi5n7Cv8TuSYZLJliYIJMsnIGgTJGivoxZtzzc
HoTY8pVDwDML0XBbaGZhjOWmlHW30zTpLRmxx5tWQDuhBftQoqYEg_y6TJVQ
t_a6FAuuw2L6yqEK47bLEz5Q2Kvy8ESY42DIVIxkl8mhSvdSUPB6M
•
Rodzic pokazuje kartoniki z obrazkami
mającymi w nazwie litery f. Dzieci
głośno czytają wyraz. Zachowują się
zgodnie z kodem ustalonym przy literze g.
•
Dzieci układają z białych nakrywek modele wyrazów Faustyna, fotel. Dzielą je na sylaby,
a następnie na głoski. Ustalają, że f to spółgłoska. Zamieniają białe
nakrywki na
niebieskie i czerwone, a następnie na
znane im litery.
https://lookaside.fbsbx.com/file/podział%20na%20syl%20i%20gł%20F.avi?token=AWw5fJRiDsNfX5QIO2B0M1C-biEzejrKCkIliAWEKhmkQ_6LH1SeTNiUPlk80NXHIIWvZmoF80E-dRGgZBT6LdvjohSvVKrIhyE_ew5IpNgLDqzVICKg__9rkiMuA_D49yE9HaaMKq9JibKbZ
m5RAm7M5XluH2lqy2YXyJ9U-rPjO6_3ijPZMWxzaqGDkUzMtNc
•
Dzieci czytają sylaby na flagach zgodnie z poleceniem, np.: Odczytaj sylaby,
bardzo wyraźnie akcentując głoskę f. Odczytaj sylaby zaczynające się
samogłoską.
https://lookaside.fbsbx.com/file/czytanie%20sylab%20F%20i%20G.avi?token=AWxNugwJzBOK7jvEMliA8FI31AFp
C7oepb39sS3eLtpDgTGR-eH7n-jfKjana7AH9xjZJBPR4egQPBY4Az52NdpOt6mktd-sgaGALHrWzfvow9oKHrpgpa7YREkpq3cLeuPIXaP_Q0GtkRRnuyDmpJUv1RZzKQ0w-LKo9WV0KkZUoyXgbZcE5yXY_u5WluvnWCY
Wskazują palcem każdą czytaną sylabę
(polecenie 1).
•
Rodzic śpiewa sylaby wspólnie z dziećmi na melodię Panie Janie.
•
Dzieci w parach oglądają ilustrację i omawiają, co się na niej
znajduje. Mówią, w jaki
sposób ich zdaniem Grażyna i Faustyna
zorganizowały zbiórkę pieniędzy na klasową
wycieczkę. Czytają zdania i wskazują te,
które pasują do rysunku. Uzasadniają, dlaczego
inne zdania nie pasują (polecenie 2).
Wierszyki o literach g,
f – ćwiczenia w czytaniu, nauka wierszyka na pamięć (wierszyk dzieci powiedzą przy czytaniu w
piątek)
(ćw. pol.-społ. s. 35).
• Dzieci
śledzą tekst wierszyków i w jednym wybranym ołówkiem otaczają pętlą wyrazy,
które potrafią przeczytać. Podkreślają kredkami
litery f, F, g, G.
• Dzieci uczą
się wybranego wierszyka na pamięć.
Uwaga!
Dzieci mogą narysować obrazki do wierszyka, aby szybciej go zapamiętać,
np.
narysują wymienione w wierszyku: fontannę, futro, jakiś haft, fortepian.
Dzieci
wycinają z gazety wyrazy z literami G, g, F, f
pisane różnymi czcionkami i przyklejają wyrazy w zeszycie pod wyrazami: LITERA G, LITERA F, Dzieci odczytują
wyrazy, które potrafią przeczytać. Poproszę zdjęcie na pocztę szkoły. Oceniane będzie wyszukanie
prawidłowych literek F, f i G, g.
Literowe rozsypanki – wykonanie ćwiczeń w czytaniu i pisaniu (ćw. pol.-społ. s. 35).
• Dzieci
czytają litery zapisane na skarbonkach, układają z nich wyrazy i kończą ich
pisanie
pod każdą ze skarbonek.
• Dzieci
zapisują w zeszycie wyrazy: literka,
klasa, budynek, skarbonka, tornister, plecak,
walizka,
tajemnica. Każdy wyraz od nowej linijki i
z boku piszą go tyle razy ile się zmieści. Poproszę
zdjęcie na pocztę szkoły. Oceniane będzie pisanie; łączenie literek w wyrazach, prawidłowy
kształt liter, mieszczenie w liniach.
2.Edukacja matematyczna
Zabawy matematyczne – utrwalenie stosunków przestrzennych,
ćwiczenia pamięci
wzrokowej, spostrzegawczości.
• Stop-klatka. Rodzic wydaje polecenia: Zrób dwa kroki do przodu,
trzy do tyłu, ręce
w górę, na boki, do tyłu – klaśnięcie, do przodu – klaśnięcie.
Zwrot w prawo i pięć kroków
do przodu, zwrot w lewo i dwa kroki do przodu. Dwa obroty wokół
własnej osi w lewo i trzy
w prawo itp. Dziecko dokładnie wykonuje polecenia. Rodzice
obserwują, czy dziecko wykonuje prawidłowo.
Jeżeli się pomyli, wołają: Stop-klatka!
i dziecko nieruchomieje
Rodzic powtarza ostatnie polecenie i zabawa toczy się dalej.
Określanie położenia przedmiotów, odkodowywanie (podr.
mat.-przyr. s. 37).
• Dzieci
układają ołówek według poleceń rodzica
(polecenie 2).
• Dzieci określają miejsce położenia
łopatki i rękawiczki (polecenie 1).
• Dzieci rysują w zeszycie rysunek zgodnie
z kierunkiem strzałek. Mówią, co narysowały
(polecenie 3).
Ogródek Natalii – dyktando matematyczne (ćw. mat.-przyr. s. 33). Na stronę szkoły poproszę zdjęcie. Przy ocenie będę zwracać uwagę czy
rozróżniasz kierunki i położenie przedmiotów,
• Dzieci oglądają rysunek i uzupełniają
projekt zgodnie z opisem (zad. 1).
3. Wych. Fizyczne
Gry i zabawy rzutne
Uczeń:
– rozwija
siłę i szybkość,
– wyrabia
pewność i siłę rzutów oraz zręczność chwytów,
– nabywa
umiejętności posługiwania się piłką w zabawach ruchowych.
Przybory: piłki,
plastikowe butelki.
Rozgrzewka
Ćwiczenia
kształtujące z butelką:
- w marszu zataczanie butelka kółek przed sobą, z boku,
- prawą i lewą ręką; w marszu podrzuty i chwyty butelki na przemian prawą i lewą ręką;
Ćwiczenia z piłkami
- Podrzucanie i chwytanie piłeczek. Dzieci podrzucają piłeczki do góry na coraz większą wysokość i chwytają je oburącz. Gdy rzuty i chwyty są dość pewne, tę samą czynność urozmaicamy, polecając klasnąć przed sobą w ręce wówczas, gdy piłka znajduje się w powietrzu. Dalszym utrudnieniem jest dwukrotne, trzykrotne klaśnięcie przed sobą i za sobą, klaśnięcie pod kolanem, młynek dłonią itp. Podrzucamy prawą ręką i chwytamy prawą. Podrzucamy lewą i chwytamy lewą. Podrzucamy prawą lub lewą i chwytamy odwrotnie; chwytamy w klęku na jednym kolanie, na obu kolanach, w siadzie płaskim, klęcznym i w leżeniu.
- Ćwiczenia korektywne w parach z piłką: w leżeniu przodem twarzami do siebie w odległości 3 kroków – toczenie piłki do partnera (głowa uniesiona, łokcie w górze); w siadzie skulnym podpartym, stopy na piłce – przetaczanie piłki do partnera; w siadzie prostym tyłem do siebie, wznos ramion w górę z przekazaniem piłki – wdech, skłon tułowia w przód – wydech.
Czytamy w piatek. Do wyboru czytanka
s.39 lub s. 41
Niespodzianka od Kamilka i Igorka
Podziwiamy
i dziękujemy
:)
Zadania dodatkowe
Polecam dla bystrzaków
Gdzie
ukrył się krokodyl? Rysunek możesz pokolorować.
Kolorujesz tyle owocow, jaka liczba kolo nich
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz