wtorek, 14 kwietnia 2020

15.04.2020r. środa









Witajcie Kochani!

Mam nadzieję, że miło i radośnie spędziliście ten świąteczny czas. Odpoczęliście i nabraliście siły na kolejne wyzwania. Niestety, nie spotkamy się jeszcze przez jakiś czas w naszej klasie. Przed nami kolejne dni w Domowej Szkole, ale miejmy nadzieję, że już niedługo to się skończy. I tego się trzymajmy!                                                                  Cieplutko Was pozdrawiam!

1.    Edukacja polonistyczna
2.    Edukacja matematyczna
3.    wychowanie fizyczne

Temat dnia: Jestem przedsiębiorczy.


Na dzisiejszych zajęciach dowiecie się, co wymyśliły Faustyna i Grażyna, o czym rozmawiały przed wyjazdem do babci. Poznacie litery drukowane G, g, F, f. Będziecie czytać sylaby, wyrazy i zdania z tymi literami. Wyszukacie je w wyrazach. Będziecie określać położenie przedmiotów względem siebie i innych przedmiotów. Uzupełnicie rysunek zgodnie z instrukcją dotyczącą położenia elementów.
1.     Edukacja polonistyczna.

Tropienie dźwięków i liter g – analiza i synteza słuchowo-wzrokowa wyrazów z g, ćwiczenia w czytaniu, układanie wyrazów z liter (podr. pol.-społ. s. 38).
Dzieci przypominają, jakimi literami zaczynają się imiona bliźniaczek.
•Pokazujemy dzieciom literki G, g, f, F. Dzieci podają inne imiona zaczynające się tymi literami.

     

• Rodzic pokazuje kartoniki z obrazkami, które w swej nazwie mają literę g. Dziecko samo odczytuje na głos. Gdy jest g na początku to dziecko stoi prosto, gdy w środku  kuca, gdy na końcu podskakuje. Gdy już przeczyta wszystkie  wyrazy,  to następnie czyta rodzic i to samo ćwiczenie.



                               
                 





Dzieci układają z białych nakrywek modele wyrazów Grażyna, góry. Dzielą je na sylaby,
a następnie na głoski. Ustalają, że g to spółgłoska. Zamieniają białe nakrywki na niebieskie
i czerwone, a następnie na znane im litery.
Dzieci czytają sylaby na flagach ( s.38 ) bardzo wyraźnie akcentując głoskę g. Odczytaj sylaby zaczynające się samogłoską.
Dzieci wskazują palcem każdą czytaną sylabę (polecenie 1). Rodzic śpiewa sylaby
wspólnie z dzieckiem  na melodię Panie Janie.
Dzieci cicho czytają tekst o dziewczynkach. Opowiadają, jak siostry lubią spędzać wakacje
(polecenie 2).

Tropienie dźwięków i liter f – analiza i synteza słuchowo-wzrokowa wyrazów z f, ćwiczenia w czytaniu, układanie wyrazów z liter (podr. pol.-społ. s. 40). Poniżej tekst czytanki czytanej przez lektora.

https://lookaside.fbsbx.comfileczytanka%20F%20str%2041.avi?token=AWyp_6fuW
HtxqJ30bgeEC8KTuyKbieFIxdsCSsIFrIkEDi5n7Cv8TuSYZLJliYIJMsnIGgTJGivoxZtzzc
HoTY8pVDwDML0XBbaGZhjOWmlHW30zTpLRmxx5tWQDuhBftQoqYEg_y6TJVQ
t_a6FAuuw2L6yqEK47bLEz5Q2Kvy8ESY42DIVIxkl8mhSvdSUPB6M

• Rodzic pokazuje kartoniki z obrazkami mającymi w nazwie litery f. Dzieci
głośno czytają wyraz. Zachowują się zgodnie z kodem ustalonym przy literze g.









Dzieci układają z białych nakrywek modele wyrazów Faustyna, fotel. Dzielą je na sylaby,
a następnie na głoski. Ustalają, że f to spółgłoska. Zamieniają białe nakrywki na
niebieskie i czerwone, a następnie na znane im litery.

https://lookaside.fbsbx.com/file/podział%20na%20syl%20i%20gł%20F.avi?token=AWw5fJRiDsNfX5QIO2B0M1C-biEzejrKCkIliAWEKhmkQ_6LH1SeTNiUPlk80NXHIIWvZmoF80E-dRGgZBT6LdvjohSvVKrIhyE_ew5IpNgLDqzVICKg__9rkiMuA_D49yE9HaaMKq9JibKbZ
m5RAm7M5XluH2lqy2YXyJ9U-rPjO6_3ijPZMWxzaqGDkUzMtNc

Dzieci czytają sylaby na flagach zgodnie z poleceniem, np.: Odczytaj sylaby,
bardzo wyraźnie akcentując głoskę f. Odczytaj sylaby zaczynające się samogłoską.

https://lookaside.fbsbx.com/file/czytanie%20sylab%20F%20i%20G.avi?token=AWxNugwJzBOK7jvEMliA8FI31AFp
C7oepb39sS3eLtpDgTGR-eH7n-jfKjana7AH9xjZJBPR4egQPBY4Az52NdpOt6mktd-sgaGALHrWzfvow9oKHrpgpa7YREkpq3cLeuPIXaP_Q0GtkRRnuyDmpJUv1RZzKQ0w-LKo9WV0KkZUoyXgbZcE5yXY_u5WluvnWCY

Wskazują palcem każdą czytaną sylabę (polecenie 1).
• Rodzic śpiewa sylaby wspólnie z dziećmi na melodię Panie Janie.
Dzieci w parach oglądają ilustrację i omawiają, co się na niej znajduje. Mówią, w jaki
sposób ich zdaniem Grażyna i Faustyna zorganizowały zbiórkę pieniędzy na klasową
wycieczkę. Czytają zdania i wskazują te, które pasują do rysunku. Uzasadniają, dlaczego
inne zdania nie pasują (polecenie 2).
Wierszyki o literach g, f – ćwiczenia w czytaniu, nauka wierszyka na pamięć (wierszyk dzieci powiedzą przy czytaniu w piątek)

(ćw. pol.-społ. s. 35).
Dzieci śledzą tekst wierszyków i w jednym wybranym ołówkiem otaczają pętlą wyrazy,
które potrafią przeczytać. Podkreślają kredkami litery f, F, g, G.
• Dzieci uczą się wybranego wierszyka na pamięć.
Uwaga! Dzieci mogą narysować obrazki do wierszyka, aby szybciej go zapamiętać,
np. narysują wymienione w wierszyku: fontannę, futro, jakiś haft, fortepian.

Dzieci wycinają z gazety wyrazy z literami G, g, F, f pisane różnymi czcionkami i przyklejają wyrazy w zeszycie pod wyrazami: LITERA G, LITERA F, Dzieci odczytują wyrazy, które potrafią przeczytać. Poproszę zdjęcie na pocztę szkoły. Oceniane będzie wyszukanie prawidłowych literek F, f  i G, g.

Literowe rozsypanki – wykonanie ćwiczeń w czytaniu i pisaniu (ćw. pol.-społ. s. 35).
Dzieci czytają litery zapisane na skarbonkach, układają z nich wyrazy i kończą ich pisanie
pod każdą ze skarbonek.
Dzieci zapisują w zeszycie wyrazy: literka, klasa, budynek, skarbonka, tornister, plecak,
walizka, tajemnica. Każdy wyraz od nowej linijki i  z boku piszą go tyle razy ile się zmieści. Poproszę zdjęcie na pocztę szkoły. Oceniane będzie pisanie;  łączenie literek w wyrazach, prawidłowy kształt liter, mieszczenie w liniach.

2.Edukacja matematyczna

Zabawy matematyczne – utrwalenie stosunków przestrzennych, ćwiczenia pamięci
wzrokowej, spostrzegawczości.
Stop-klatka. Rodzic wydaje polecenia: Zrób dwa kroki do przodu, trzy do tyłu, ręce
w górę, na boki, do tyłu – klaśnięcie, do przodu – klaśnięcie. Zwrot w prawo i pięć kroków
do przodu, zwrot w lewo i dwa kroki do przodu. Dwa obroty wokół własnej osi w lewo i trzy
w prawo itp. Dziecko dokładnie wykonuje polecenia. Rodzice obserwują, czy  dziecko wykonuje prawidłowo. Jeżeli  się pomyli, wołają: Stop-klatka! i dziecko nieruchomieje
Rodzic powtarza ostatnie polecenie i zabawa toczy się dalej.

Określanie położenia przedmiotów, odkodowywanie (podr. mat.-przyr. s. 37).
Dzieci  układają ołówek według poleceń rodzica  (polecenie 2).
Dzieci określają miejsce położenia łopatki i rękawiczki (polecenie 1).
Dzieci rysują w zeszycie rysunek zgodnie z kierunkiem strzałek. Mówią, co narysowały
(polecenie 3).
Ogródek Natalii – dyktando matematyczne (ćw. mat.-przyr. s. 33). Na stronę szkoły poproszę zdjęcie. Przy ocenie będę zwracać uwagę czy rozróżniasz kierunki i położenie przedmiotów,
Dzieci oglądają rysunek i uzupełniają projekt zgodnie z opisem (zad. 1).

3. Wych. Fizyczne
Gry i zabawy rzutne
Uczeń:
rozwija siłę i szybkość,
wyrabia pewność i siłę rzutów oraz zręczność chwytów,
nabywa umiejętności posługiwania się piłką w zabawach ruchowych.
Przybory:  piłki, plastikowe butelki.

Rozgrzewka


 
Ćwiczenia kształtujące z butelką:

  • w marszu zataczanie butelka kółek przed sobą, z boku,
  • prawą i lewą ręką; w marszu podrzuty i chwyty butelki na przemian prawą i lewą ręką;
Ćwiczenia z piłkami


  • Podrzucanie i chwytanie piłeczek. Dzieci podrzucają piłeczki do góry na coraz większą wysokość i chwytają je oburącz. Gdy rzuty i chwyty są dość pewne, tę samą czynność urozmaicamy, polecając klasnąć przed sobą w ręce wówczas, gdy piłka znajduje się w powietrzu. Dalszym utrudnieniem jest dwukrotne, trzykrotne klaśnięcie przed sobą i za sobą, klaśnięcie pod kolanem, młynek dłonią itp. Podrzucamy prawą ręką i chwytamy prawą. Podrzucamy lewą i chwytamy lewą. Podrzucamy prawą lub lewą i chwytamy odwrotnie; chwytamy w klęku na jednym kolanie, na obu kolanach, w siadzie płaskim, klęcznym i w leżeniu.
  • Ćwiczenia korektywne w parach z piłką: w leżeniu przodem twarzami do siebie w odległości 3 kroków – toczenie piłki do partnera (głowa uniesiona, łokcie w górze); w siadzie skulnym podpartym, stopy na piłce – przetaczanie piłki do partnera; w siadzie prostym tyłem do siebie, wznos ramion w górę z przekazaniem piłki – wdech, skłon tułowia w przód – wydech.

Czytamy w piatek. Do wyboru czytanka s.39 lub s. 41



Niespodzianka od Kamilka i Igorka 



         
                                                                     
Gerelateerde afbeelding | Grappige gezichten, Grappige gezegden ...

                        
Serce (symbol) – Wikipedia, wolna encyklopedia



                                                       Podziwiamy i dziękujemy :)

                                           Zadania dodatkowe
                                Polecam dla bystrzaków

Gdzie ukrył się krokodyl? Rysunek możesz pokolorować.


Kolorujesz tyle owocow, jaka liczba kolo nich





Na dziś to już wszystko. Do jutra !!!Miłego dnia 🙋





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz