środa, 15 kwietnia 2020

16.04.2020 czwartek









Wiosna, wiosna  ...
A tymczasem za naszymi oknami




Zdziwiliście się, gdy zobaczyliście padający ostatnio śnieg ?
Nic dziwnego, bo jak mówi polskie przysłowie

  Kwiecień-plecień, bo przeplata, trochę zimy, trochę lata

Czekamy wszyscy na ciepłe dni i na możliwość spaceru, 
ale wiemy, że najważniejsze teraz jest, 
by nadal trzymać się zasady #zostanwdomu.



  1. Edukacja polonistyczna
  2. Edukacja matematyczna
  3. Edukacja muzyczna
  4. Edukacja plastyczna


Temat dnia: Literowe zagadki

Na dzisiejszych zajęciach będziecie rozwiązywać zagadki, wykorzystując swoją wiedzę. Nauczycie
się pisać litery G, g i sylaby oraz wyrazy z tymi literami. Będziecie układać zdania i je
zapisywać. Będziecie liczyć w zakresie 20 i układać zadania tekstowe.


1. Edukacja polonistyczna.

                              

Zagadki  – wyszukiwanie liter i głosek.
Dzieci odgadują zagadki (grabki, gęsi, gołąb, garnek, gumka,  nogi, głowa). 
Rodzic czyta  zagadki  a dziecko odgaduje wyraz dzieli go wyklaskując na sylaby, wymienia głoski. 

                                    Zagadka o grabiach

Na patyku zębów rządek,
znają je na pewno dzieci.
Służą do równania grządek
i do wysprzątania śmieci.


Zagadka o gęsiach



Czyżby ich nazwa
wzięła się z tego,
że zawsze sobie
chodzą gęsiego?

                                                         Zagadka o gołębiu


Lubię fruwać nad dachami,
często karmią mnie dzieciaki,
grochem albo okruszkami.
Jestem ptak nie byle jaki!
W dawnych czasach, proszę, proszę,
byłem nawet listonoszem.

                                                                          

                                                      Zagadka o nogach

Koń ma ich cztery.
Do nich koniowi.
Kowal przybija
cztery podkowy.

                                                         Zagadka o głowie
Szyja nią kręci,
na niej nos i oczy,
z boku ma uszy,
a na górze włosy.

Zagadka o gumce



W piórniku cichutko siedzi
nie ma ręki ani nóżki
ołówkowe ściera dróżki.


Zagadka o garnku


Ma przy obu bokach ucho,
które chwytasz ręką.
W brzuchu - może mieć warzywa,
w dole - denko.
A jak mama go nazywa.
Powiedz prędko!


Podział na głoski i sylaby wyrazu ,,góra” podr. s.38


Układa model wyrazu góra z białych kartoników, zastępują znane głoski czerwonymi
lub niebieskimi kartonikami. Stwierdza, że g należy do spółgłosek i zastępuje
biały kartonik niebieskim.

Nauka pisania liter G, g (ćw. pol.-społ. s. 36).

Dzieci wyjmują kredki w ulubionych kolorach i rysują po śladach gitarę (ćw. 1).
Pokaz pisana litery g,G










,,g", ,,G" drukowane, a jak pisane

Dzieci obserwują sposób pisania liter, wypowiadają się na temat ich kształtu. Kreślą litery G, g w powietrzu, na ławkach,
Dzieci piszą litery G, g najpierw po śladach, a potem samodzielnie. Następnie piszą sylaby i wyraz z literą g. Cicho czytają zdanie. Piszą go po śladach, a następnie samodzielnie (ćw. 2).

Nim zabierzemy się za pisanie...

Poruszamy się przy muzyce...

klikając poniższy link:

                                                                   zapraszam cala rodzinke :)










Praca w zeszytach.
- Dzieci wklejają wklejkę G do zeszytu piszą po dwie linijki G wielki i g małe, następnie wklejają kartę pracy znajdującą się powyżej, kaligrafie.


2. Edukacja matematyczna
Będziecie dodawać liczby i układać zadania tekstowe do ilustracji.


Matematyka ogrodowa – ćwiczenia w  liczeniu, układanie zadań tekstowych (podr. mat.-przyr. s. 36).
Dzieci wyszukują i liczą zwierzęta na ilustracji. Rozwiązują zadanie w zeszycie zgodnie z wytycznymi (polecenie 1)
Dzieci w zeszycie układają tekst zadania do wybranego przykładu (polecenie 2).
Ćwiczeniówka do matematyki
Ile brakuje do 20? – ćwiczenia w liczeniu, dopełnianie do 20, uzupełnianie liczb w ciągu liczbowym (ćw. mat.-przyr. s. 32)
Dzieci łączą pętle i je uzupełniają (zad. 1)`
Dzieci uzupełniają liczby w ciągu zgodnie z podanym warunkiem (zad. 2)
Dzieci uzupełniają brakujące liczby w działaniach (zad. 3)
3. Edukacja muzyczna
Dzisiaj będziecie słuchać muzyki wolnej i  szybkiej. Poznacie instrument pochodzący z Hiszpanii – gitarę. Wykonacie zadania o gitarze w karcie pracy oraz ilustrację do muzyki.
Prezentacja gitary. Wprowadzenie do tematu:
- Jaką literkę dziś poznałeś/łaś?
- A może znasz instrument, który zaczyna się na taką literką? (gitara)
Dziś właśnie zapoznacie się z tym instrumentem. Gitara pochodzi z Hiszpanii. Posłuchajcie wiersza Wandy Chotomskiej o gitarze.

 Urodziła sie gdzieś w Hiszpanii,na hiszpańskim-cygańskim przedmieściu,z tej Hiszpanii-Cyganii do nasprzyleciała na strunach szczęściu.Wiatr w te struny nuty powplatał,nie zgubiła żadnej w podróży,po hiszpańsku-cygansku gadała,po cygański-hiszpańsku bajdurzy.- Gitara prawdę powie,gitara nic nie cygani,wyciągnij tylko rękęi struny trąć palcami...N...(fragment utworu)


Rodzic prezentuje dzieciom ilustrację przedstawiającą gitarę. Pokazuje elementy budowy instrumentu.


Mówi: Gitara ma kształt ósemki. Ma długą i szeroką szyjkę zakończoną główką. Na główce znajdują się kołki, na które nawinięte są końcówki sześciu strun.
Obejrzenie nagranie filmowe z gitarą (zasoby You Tube’a),

Wykonywanie zadań w karcie pracy nr 21.


W ćwiczeniu 2

Utwory muzyczne do ćwiczenia 2

Utworów jest 7. Sluchamy pierwszego i drugiego.


Dzieci słuchają i pracuje wyobraźnia.
/watch?v=x-wSw-7bZc8
Plastyczną interpretację utworu muzycznego wykonujemy techniką do wyboru,
  • ilustrowanie nastroju muzycznego za pomocą kredek
albo:
  • ilustrowanie nastroju muzycznego za pomocą dowolnego narzędzia plastycznego.
Można ją również przeprowadzić w dwóch wariantach: 
  • słuchamy utworu i po jego wysłuchaniu malujemy
  • malujemy w trakcie słuchania utworu
Nie ograniczajmy dzieci w ich interpretacjach. Niech malują to, co One chcą w danej chwili namalować, a nie to, co my uważamy za słuszne. Przy tym samym utworze dziecko nie musi odczuwać takich samych emocji, jak my. A z całą pewnością będą się one różniły.  
Możemy oczywiście trochę pomóc dziecku pytaniami: Co narysowałeś? Czy uważasz, że coś jeszcze powinieneś narysować? Dlaczego to ma taki kolor? Co teraz czujesz? Czy czujesz się z tym dobrze czy źle? Sprawia Ci to radość?
Tylko nic nie sugerujemy, nie podpowiadamy, nie robimy za dziecko.
 Nie ma tu złych ani dobrych interpretacji. Dziecko wylewa na papier emocje, które odczuwa w danej chwili a oto właśnie chodzi! (poprosze o zdjecie)


                                                                    4. Edukacja plastyczna
TEMAT ZAJĘĆ: Bukiecik wiosennych kwiatów.
Na dzisiejszych zajęciach wykonacie bukiecik z wiosennymi kwiatami. Wykonacie go zgodnie z podana z instrukcją.
Środki dydaktyczne: obrazki różnych wiosennych kwiatów, klej, nożyczki, gazeta (jako podkładka), kolorowy papier.
Instrukcja:
Wytnijcie z kolorowego papieru kwiaty. Możecie skorzystać z obrazków kwiatów z internetu.
Ozdóbcie trawkę wyciętymi z papieru kolorowego elementami.
Poproszę zdjecie gotowej pracy na pocztę szkoły. Oceniając pracę będę zwracać uwagę na to, czy:
wycinacie starannie kwiaty z kolorowego papieru ,
- estetycznie wykonaliście prace.
Praca samodzielna

Sprawdzmy prace 

Świetnie sobie poradziliście z zadaniem domowym





























Czekam na zdjecia waszych ogródków



Pozdrawiam Was ciepło.
 💙💚💜


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz