Wiosna, wiosna ...
A tymczasem za naszymi oknami
Zdziwiliście się, gdy zobaczyliście padający ostatnio śnieg ?
Nic dziwnego, bo jak mówi polskie przysłowie
Kwiecień-plecień, bo przeplata, trochę zimy, trochę lata
Czekamy wszyscy na ciepłe dni i na możliwość spaceru,
ale wiemy, że najważniejsze teraz jest,
by nadal trzymać się zasady #zostanwdomu.
-
Edukacja polonistyczna
-
Edukacja matematyczna
-
Edukacja muzyczna
-
Edukacja plastyczna
- Temat dnia: Literowe zagadki
-
- Na dzisiejszych zajęciach będziecie rozwiązywać zagadki, wykorzystując swoją wiedzę. Nauczycie
- się pisać litery G, g i sylaby oraz wyrazy z tymi literami. Będziecie układać zdania i je
- zapisywać. Będziecie liczyć w zakresie 20 i układać zadania tekstowe.
1.
Edukacja polonistyczna.
Zagadki – wyszukiwanie liter i głosek.
•
Dzieci
odgadują zagadki
(grabki,
gęsi, gołąb, garnek, gumka, nogi, głowa).
Rodzic czyta zagadki a dziecko odgaduje wyraz dzieli go wyklaskując na sylaby, wymienia głoski.
Rodzic czyta zagadki a dziecko odgaduje wyraz dzieli go wyklaskując na sylaby, wymienia głoski.
Zagadka o grabiach
Na
patyku zębów rządek,
znają je na pewno dzieci.
Służą do równania grządek
i do wysprzątania śmieci.
znają je na pewno dzieci.
Służą do równania grządek
i do wysprzątania śmieci.
Zagadka o gęsiach
Czyżby
ich nazwa
wzięła się z tego,
że zawsze sobie
chodzą gęsiego?
wzięła się z tego,
że zawsze sobie
chodzą gęsiego?
Zagadka o gołębiu
Lubię
fruwać nad dachami,
często karmią mnie dzieciaki,
grochem albo okruszkami.
Jestem ptak nie byle jaki!
W dawnych czasach, proszę, proszę,
byłem nawet listonoszem.
często karmią mnie dzieciaki,
grochem albo okruszkami.
Jestem ptak nie byle jaki!
W dawnych czasach, proszę, proszę,
byłem nawet listonoszem.
Zagadka o nogach
Koń
ma ich cztery.
Do nich koniowi.
Kowal przybija
cztery podkowy.
Do nich koniowi.
Kowal przybija
cztery podkowy.
Zagadka
o głowie
Szyja
nią kręci,
na niej nos i oczy,
z boku ma uszy,
a na górze włosy.
na niej nos i oczy,
z boku ma uszy,
a na górze włosy.
Zagadka o gumce
W
piórniku cichutko siedzi
nie ma ręki ani nóżki
ołówkowe ściera dróżki.
nie ma ręki ani nóżki
ołówkowe ściera dróżki.
Zagadka o garnku
Ma
przy obu bokach ucho,
które chwytasz ręką.
W brzuchu - może mieć warzywa,
w dole - denko.
A jak mama go nazywa.
Powiedz prędko!
które chwytasz ręką.
W brzuchu - może mieć warzywa,
w dole - denko.
A jak mama go nazywa.
Powiedz prędko!
Podział
na głoski i sylaby wyrazu ,,góra”
podr.
s.38
•
Układa
model wyrazu góra
z
białych kartoników, zastępują znane głoski czerwonymi
lub
niebieskimi kartonikami. Stwierdza, że g
należy
do spółgłosek i zastępuje
biały
kartonik niebieskim.
Nauka
pisania liter G,
g
(ćw.
pol.-społ. s. 36).
•
Dzieci
wyjmują kredki w ulubionych kolorach i rysują po śladach gitarę
(ćw. 1).
Pokaz
pisana litery g,G
Dzieci
obserwują sposób pisania liter, wypowiadają się na temat ich
kształtu. Kreślą litery G,
g
w
powietrzu, na ławkach,
•
Dzieci
piszą litery G,
g
najpierw
po śladach, a potem samodzielnie. Następnie piszą sylaby i wyraz
z literą g.
Cicho czytają zdanie. Piszą go po śladach, a następnie
samodzielnie (ćw. 2).
Nim
zabierzemy się za pisanie...
Poruszamy się przy muzyce...
klikając poniższy link:
zapraszam cala rodzinke :)
Poruszamy się przy muzyce...
klikając poniższy link:
zapraszam cala rodzinke :)
Praca
w zeszytach.
-
Dzieci wklejają wklejkę G do zeszytu piszą po dwie linijki G
wielki i g małe, następnie wklejają kartę pracy znajdującą się
powyżej, kaligrafie.
2.
Edukacja matematyczna
Będziecie
dodawać liczby i układać zadania tekstowe do ilustracji.
Matematyka
ogrodowa – ćwiczenia w liczeniu, układanie zadań
tekstowych (podr. mat.-przyr. s. 36).
• Dzieci
wyszukują i liczą zwierzęta na ilustracji. Rozwiązują
zadanie w zeszycie zgodnie z wytycznymi (polecenie 1)
• Dzieci
w zeszycie układają tekst zadania do wybranego przykładu
(polecenie 2).
Ćwiczeniówka
do matematyki
Ile
brakuje do 20? – ćwiczenia w liczeniu, dopełnianie do 20,
uzupełnianie liczb w ciągu liczbowym (ćw. mat.-przyr. s. 32)
•
Dzieci
łączą pętle i je uzupełniają (zad. 1)`
• Dzieci
uzupełniają liczby w ciągu zgodnie z podanym warunkiem
(zad. 2)
• Dzieci
uzupełniają brakujące liczby w działaniach (zad. 3)
3.
Edukacja muzyczna
Dzisiaj
będziecie słuchać muzyki wolnej i szybkiej. Poznacie
instrument pochodzący z Hiszpanii – gitarę. Wykonacie
zadania o gitarze w karcie pracy oraz ilustrację do
muzyki.
Prezentacja
gitary. Wprowadzenie do tematu:
-
Jaką literkę dziś poznałeś/łaś?
-
A może znasz instrument, który zaczyna się na taką literką?
(gitara)
Dziś
właśnie zapoznacie się z tym instrumentem. Gitara pochodzi
z Hiszpanii. Posłuchajcie wiersza Wandy Chotomskiej o gitarze.
Urodziła sie gdzieś w Hiszpanii,na hiszpańskim-cygańskim przedmieściu,z tej Hiszpanii-Cyganii do nasprzyleciała na strunach szczęściu.Wiatr w te struny nuty powplatał,nie zgubiła żadnej w podróży,po hiszpańsku-cygansku gadała,po cygański-hiszpańsku bajdurzy.- Gitara prawdę powie,gitara nic nie cygani,wyciągnij tylko rękęi struny trąć palcami...N...(fragment utworu)
•Rodzic
prezentuje dzieciom ilustrację przedstawiającą gitarę. Pokazuje
elementy budowy instrumentu.
Mówi:
Gitara ma kształt ósemki. Ma długą i szeroką szyjkę
zakończoną główką. Na główce znajdują się kołki, na które
nawinięte są końcówki sześciu strun.
•
Obejrzenie
nagranie filmowe z gitarą (zasoby You Tube’a),
Wykonywanie
zadań w karcie pracy nr 21.
W
ćwiczeniu 2
Utwory muzyczne do ćwiczenia 2
Utworów
jest 7. Sluchamy pierwszego i drugiego.
Dzieci
słuchają i pracuje wyobraźnia.
/watch?v=x-wSw-7bZc8
Plastyczną
interpretację utworu muzycznego wykonujemy techniką do wyboru,
-
ilustrowanie nastroju muzycznego za pomocą kredek
albo:
-
ilustrowanie nastroju muzycznego za pomocą dowolnego narzędzia plastycznego.
Można
ją również przeprowadzić w dwóch wariantach:
-
słuchamy utworu i po jego wysłuchaniu malujemy
-
malujemy w trakcie słuchania utworu
Nie
ograniczajmy
dzieci w ich interpretacjach. Niech malują to, co One
chcą
w danej chwili namalować, a nie to, co my uważamy za słuszne. Przy
tym samym utworze dziecko nie musi odczuwać takich samych emocji,
jak my. A z całą pewnością będą się one różniły.
Możemy
oczywiście trochę pomóc dziecku pytaniami: Co narysowałeś? Czy
uważasz, że coś jeszcze powinieneś narysować? Dlaczego to ma
taki kolor? Co teraz czujesz? Czy czujesz się z tym dobrze czy źle?
Sprawia Ci to radość?
Tylko nic nie sugerujemy, nie podpowiadamy, nie robimy za dziecko.
Tylko nic nie sugerujemy, nie podpowiadamy, nie robimy za dziecko.
Nie
ma tu złych ani dobrych interpretacji.
Dziecko
wylewa na papier
emocje,
które odczuwa w danej chwili
–
a oto właśnie chodzi! (poprosze o zdjecie)
4. Edukacja
plastyczna
TEMAT
ZAJĘĆ: Bukiecik wiosennych kwiatów.
Na
dzisiejszych zajęciach wykonacie bukiecik z wiosennymi kwiatami. Wykonacie go zgodnie z podana z instrukcją.
Środki
dydaktyczne: obrazki różnych wiosennych kwiatów, klej, nożyczki,
gazeta (jako podkładka), kolorowy papier.
Instrukcja:
Wytnijcie
z kolorowego papieru kwiaty. Możecie skorzystać z obrazków
kwiatów z internetu.
Ozdóbcie
trawkę wyciętymi z papieru kolorowego elementami.
Poproszę zdjecie gotowej pracy na pocztę szkoły. Oceniając pracę będę zwracać
uwagę na to, czy:
–wycinacie
starannie kwiaty z kolorowego papieru ,
-
estetycznie wykonaliście prace.
Praca
samodzielna
Sprawdzmy prace
Świetnie sobie poradziliście z zadaniem domowym
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz