niedziela, 5 kwietnia 2020

06.04.2020 poniedzialek




Dzień 06.04.2020 poniedziałek


Kartki4you Ekartka Dzień Dobry - Witam Cię Radośnie - Darmowe ...





1.      Edukacja polonistyczna

2.      Edukacja przyrodniczo -matematyczna

3.      Edukacja plastyczna


Temat dnia: Wiosenny ogród.


Na dzisiejszych zajęciach poznacie Faustynę, Grażynę i Pabla. Ułożycie opowiadanie z podanych wyrazów. Będziecie układać pytania do tekstu. Poznacie zwierzęta żyjące w ogrodzie oraz dowiecie się, w czym pomagają ludziom, a w jaki sposób przeszkadzają. Udekorujecie wielkanocne jajo.

1.       Edukacja polonistyczna.

Posłuchajcie piosenki Majki Jeżowskiej na początek dnia:



Rodzic (lub dziecko) czyta informacje zawarte w chmurce. (podr. Do polskiego s.36) Rodzic zapisuje na kartce u góry ,,Godzina marzeń”. Dziecko rysuje pod spodem, co chciałoby dostać w prezencie, Wypowiada się, czy zawsze otrzymuje to, o co prosi.

• Dziecko czyta tytuł opowiadania i wyrazy w tekście zaznaczone kolorem. Wymyśla czego może dotyczyć opowiadanie (polecenie 1). Układają opowiadanie z tymi wyrazami. (ustnie)

• Rodzic czyta z dzieckiem opowiadanie Mały Pablo i dwie świnki, dziecko wskazuje czytane wyrazy ołówkiem. Porównuje swój pomysł opowiadania z przeczytanym w podręczniku (polecenie 2). Układają pytania do tekstu. Odpowiadają na pytania na głos (polecenia 3, 4).

Praca w ćwiczeniówce
.  Skarbonka Pabla – ćwiczenia grafomotoryczne (ćw. pol.-społ. s. 34).
• Dzieci rysują kształt świnki skarbonki obiema rękami równocześnie – najpierw w powietrzu nad obrazkiem, a potem po śladach. Kolorują skarbonkę (ćw. 1).
• Dzieci projektują lub rysują własną skarbonkę. (ćw. 2).



2.Edukacja przyrodnicza

Ogród wiosną – ćwiczenie spostrzegawczości, wypowiadanie się na podstawie ilustracji i własnych doświadczeń (podr. mat - przyr. s. 34–35).

 • Dzieci oglądają ilustrację Ogród wiosną. Opowiadają, co na niej przedstawiono i co robią osoby, które są w ogrodzie (polecenie 1).  

Zwierzęta w ogrodzie – poznanie ról różnych zwierząt w ogrodzie. ( tabelka poniżej) Rodzic czyta informacje (jeż – zjada ślimaki, gąsienice i larwy owadów; żaba – zjada ślimaki; motyl – zapyla rośliny, biedronka – zjada mszyce; pszczoła – zapyla rośliny, zbiera nektar kwiatów i wytwarza miód; trzmiel – zapyla rośliny; kret – zwierzę chronione, niszczy, podgryza korzenie roślin; dżdżownice – spulchniają ziemię; szpak – zjada gąsienice). W tabeli dziecko maluje kwadrat z tej strony zwierzątka do której tabeli pasuje np.  koło jeża zamaluje kwadracik  ze strony zwierzęta pożyteczne itd. Dzieci kolorują odpowiednie pole i uzasadniają swój wybór: Co się dzieje, gdy w ogródku mieszka kret?


 Ćwiczenie s. 35 to na dole w podręczniku do matematyki dzieci wykonują w zeszycie do polskiego.
Tabelkę poniżej też wklejają do zeszytu do polskiego. Poproszę zdjęcia prac wykonanych w zeszycie.


 




3.Edukacja wczesnoszkolna  - plastyka

Wylepcie, udekorujcie pisankę według swojego uznania. Poniżej przykładowe prace, a pod pracami link jak prace wykonać. Poproszę na stronę szkoły zdjęcia waszych pisanek.

Wierszyk ks. Jana Twardowskiego pt. ,,Jajko”.

https://drive.google.com/file/d/10-50yi784uEt2Wd_ZuiTToYAkFEg0H-X/view






http://www.kreatywniewdomu.pl/2020/04/pisankowy-zawrot-gowy-motoryka-maa.html?m=0&fbclid=IwAR1dYJ3xBsNSj05mOZyNBEeXo_ylqK-jv4ouxoIOu49C4uuJsrZq3qd9CEE

Dla chętnych – wielkanocne kodowanie




Wasze piękne palmy

Podziwiajmy  






Kubuś

 Aneczka

 

Igorek

 




Kamilek







Oluś

 



 Wiktorek



ogródek Kubusia


                 Miłej pracy :)
                                               
                      Korzystajcie też ze słoneczka :) Inglisz komon: Podaruj mi trochę słońca! - o tym, że bez słoneczka ...     
Pozdrawiam cieplutko :)                                                  


 Do zobaczenia jutro  :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz