Dzień 06.04.2020
poniedziałek
1.
Edukacja
polonistyczna
2.
Edukacja
przyrodniczo -matematyczna
3.
Edukacja
plastyczna
Temat dnia: Wiosenny ogród.
Na
dzisiejszych zajęciach poznacie Faustynę, Grażynę i Pabla. Ułożycie
opowiadanie z podanych wyrazów. Będziecie układać pytania do tekstu.
Poznacie zwierzęta żyjące w ogrodzie oraz dowiecie się, w czym
pomagają ludziom, a w jaki sposób przeszkadzają. Udekorujecie
wielkanocne jajo.
1.
Edukacja polonistyczna.
Posłuchajcie
piosenki Majki Jeżowskiej na początek dnia:
Rodzic (lub
dziecko) czyta informacje zawarte w chmurce. (podr. Do polskiego s.36)
Rodzic zapisuje na kartce u góry ,,Godzina
marzeń”. Dziecko rysuje pod spodem, co chciałoby dostać w prezencie, Wypowiada
się, czy zawsze otrzymuje to, o co prosi.
•
Dziecko czyta tytuł opowiadania i wyrazy w tekście zaznaczone
kolorem. Wymyśla czego może dotyczyć opowiadanie (polecenie 1). Układają
opowiadanie z tymi wyrazami. (ustnie)
• Rodzic
czyta z dzieckiem opowiadanie Mały Pablo i dwie świnki, dziecko
wskazuje czytane wyrazy ołówkiem. Porównuje swój pomysł opowiadania
z przeczytanym w podręczniku (polecenie 2). Układają pytania do
tekstu. Odpowiadają na pytania na głos (polecenia 3, 4).
Praca w ćwiczeniówce
. Skarbonka
Pabla – ćwiczenia grafomotoryczne (ćw. pol.-społ. s. 34).
• Dzieci
rysują kształt świnki skarbonki obiema rękami równocześnie – najpierw
w powietrzu nad obrazkiem, a potem po śladach. Kolorują skarbonkę
(ćw. 1).
• Dzieci
projektują lub rysują własną skarbonkę. (ćw. 2).
2.Edukacja przyrodnicza
Ogród
wiosną – ćwiczenie spostrzegawczości, wypowiadanie się na podstawie ilustracji
i własnych doświadczeń (podr. mat - przyr. s. 34–35).
• Dzieci oglądają ilustrację Ogród wiosną.
Opowiadają, co na niej przedstawiono i co robią osoby, które są
w ogrodzie (polecenie 1).
Zwierzęta
w ogrodzie – poznanie ról różnych zwierząt w ogrodzie. ( tabelka
poniżej) Rodzic czyta informacje (jeż – zjada ślimaki, gąsienice i larwy
owadów; żaba – zjada ślimaki; motyl – zapyla rośliny, biedronka – zjada mszyce;
pszczoła – zapyla rośliny, zbiera nektar kwiatów i wytwarza miód; trzmiel
– zapyla rośliny; kret – zwierzę chronione, niszczy, podgryza korzenie roślin;
dżdżownice – spulchniają ziemię; szpak – zjada gąsienice). W tabeli dziecko
maluje kwadrat z tej strony zwierzątka do której tabeli pasuje np. koło jeża zamaluje kwadracik ze strony zwierzęta pożyteczne itd. Dzieci kolorują
odpowiednie pole i uzasadniają swój wybór: Co się dzieje, gdy w ogródku
mieszka kret?
Ćwiczenie
s. 35 to na dole w podręczniku do matematyki dzieci wykonują w zeszycie do
polskiego.
Tabelkę
poniżej też wklejają do zeszytu do polskiego. Poproszę zdjęcia prac wykonanych w zeszycie.
3.Edukacja wczesnoszkolna - plastyka
Wylepcie, udekorujcie
pisankę według swojego uznania. Poniżej przykładowe prace, a pod pracami link
jak prace wykonać. Poproszę na stronę szkoły zdjęcia waszych pisanek.
Wierszyk ks. Jana
Twardowskiego pt. ,,Jajko”.
https://drive.google.com/file/d/10-50yi784uEt2Wd_ZuiTToYAkFEg0H-X/view
http://www.kreatywniewdomu.pl/2020/04/pisankowy-zawrot-gowy-motoryka-maa.html?m=0&fbclid=IwAR1dYJ3xBsNSj05mOZyNBEeXo_ylqK-jv4ouxoIOu49C4uuJsrZq3qd9CEE
Dla chętnych – wielkanocne kodowanie
Wasze piękne palmy
Podziwiajmy
Kubuś
Aneczka
Igorek
Kamilek
Oluś
Wiktorek
ogródek Kubusia
Miłej pracy :)
Korzystajcie też ze słoneczka :)
Pozdrawiam cieplutko :)
Do zobaczenia jutro :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz