poniedziałek, 20 kwietnia 2020

21.04.2020 wtorek




                                Moje Drogie Dzieciaczki!

Jestem bardzo zadowolona z Waszej pracy. Rodzice 
codziennie przesyłają mi efekty Waszej pracy.
 Radzicie sobie doskonale. Brawo! 




  1. Edukacja polonistyczna
  2. Edukacja matematyczna
  3. Edukacja muzyczna
  4. Wychowanie – fizyczne


TEMAT DNIA: Czym podróżujemy?

Na dzisiejszych zajęciach poznacie kolejnego bohatera podręcznika – Szczepana. Wyszukacie
w wierszu wskazane wyrazy. Opiszecie trasę wyprawy na podstawie mapy. Wymienicie
korzyści płynące z aktywnego trybu życia. Będziecie wypowiadać się na temat właściwego
zachowania się ludzi w stosunku do przyrody.

1.Edukacja polonistyczna.
Podróż różnymi środkami lokomocji – wprowadzenie do tematu (podr. pol.- społ. s. 42). Podróże – ćwiczenia w czytaniu, ćwiczenia słownikowe.
Wysluchajcie informacji o Szczepanie.

Dziecko odczytuje wyrazy zapisane na rakiecie. Wyjaśnia ich znaczenie. Czyta
wiersz Astronauta i szuka w nim takich samych wyrazów. Czyta wyjaśnienie słowa
Betelguza. 
Dziecko wspólnie z rodzicem czyta wiersz.
Dzieci układają zdania z wyrazami zapisanymi na rakiecie. Przepisują je do zeszytu.
Poproszę na stronę szkoły zdania z zeszytu.
Szachy – rysowanie po śladach i kolorowanie (ćw. pol.-społ. s. 38).
Dzieci rysują po śladach figury szachowe. Kończą ich kolorowanie (ćw. 1).
Dzieci mówią, co wiedzą na temat szachów. (filmik).Odczytują nazwy figur szachowych. Wskazują te, które występują na szachownicy (ćw. 2).


Opowiadanie podróżnika – wspólne tworzenie opowieści na podstawie analizy
trasy wycieczki (podr. pol.-społ. s. 43) +filmik

Filmik objaśnia, co znaczą poszczególne kolory pod symbolem roweru (polecenie 2).
2. Edukacja matematyczna - przyrodnicza
Kształtowanie wrażliwości na piękno przyrody (podr. mat.-przyr. s. 38).
Dzieci oglądają ilustracje i cicho czytają zapisane w pętlach prośby (polecenie 1).
Wyjaśniają, dlaczego rzeka, las, powietrze i zwierzęta zwróciły się do ludzi z takimi prośbami.
Jak ludzie dbają o przyrodę? (podr. mat.-przyr. s. 39).
Dzieci opowiadają, jak ludzie dbają o przyrodę. Podają przykłady ze swojego otoczenia (polecenie 1).
Wysluchanie wywiadu z ekologiem
Poproszę na stronę szkoły ćw. mat.-przyr. s. 36
Wywiad z ekologiem - płyta + ćw. mat.-przyr. s. 36. (plyta 2, utwor 39)

3. Edukacja muzyczna
Na dzisiejszych zajęciach będziecie sami układać ekologiczny taniec. Wykorzystamy do
tego plastikowe butelki, kubki, worki foliowe. Zatańczymy workowy taniec i nauczymy się
śpiewać piosenkę Ekologiczne reggae.
Śmieciowe przywitanie – zabawa ruchowa.
Dzieci otrzymują dwa  jednorazowe worki foliowe. Wykonują taniec z workami zawiązanymi na nadgarstkach.
Nauka piosenki Ekologiczne reggae.
płyta 2,
Wykonywanie zadania w karcie pracy (karta pracy nr 24).

Taniec do piosenki Ekologiczne reggae.
Reggae to swobodny taniec, w którym można się kołysać na różne strony.
  1. 4. Wychowanie fizyczne
Zabawy ruchowe w domu.
https://youtu.be/1JE_-hP1omo

Sprawdźmy pracę w domu 




Przepiękne wasze kwiatuszki 


                                      Igorek                                         Juleczka 



                    Kacperek                                                  Kubus



Olus



Nikolka


                      Ania                   Wiktorek


Ogródeczek Nikolki 









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz