środa, 22 kwietnia 2020

23.04.2020 czwartek



1. Edukacja polonistyczna
2. Edukacja matematyczna
3. Edukacja matematyczna
4. Edukacja plastyczna


1. Edukacja polonistyczna


TEMAT DNIA: Jak spędzamy wolny czas?
Na dzisiejszych zajęciach poznacie dwuznak sz. Odczytacie sylaby, wyrazy i teksty z tym
dwuznakiem. Nauczycie się go pisać. Opowiecie o tym, jak Szczepan lubi spędzać czas.
Przeczytacie tekst Szybka trasa. Dowiecie się, dokąd spieszył się Szczepan i jak to się skończyło.
Będziecie dodawać  do 20. Wykonacie ekologiczny plakat.

Zabawy z sz – ćwiczenie słuchu fonemowego.
Dzieci rozwiązują zagadkę:

 Co to za głoska? 
Szafa ma ją na początku,
 wyraz kosz na końcu 
słychać ją w środku słowa uszko.


sz - dwie litery s i z,  jedna głoska (sz)







Dzieci słuchają wiersza, który czyta rodzic. Kiedy słyszą wyraz zawierający głoskę sz klaszczą.
Szara myszka w szafie mieszka, a na imię ma Agnieszka.
Ma w szufladzie trzy koszule, kapelusze, szelki, sznurek.
Grywa w szachy, pisze wiersze, tuszem robi szlaczki pierwsze.
Chętnie szynkę je i groszek, kaszę, gulasz, gruszek koszyk.
Wprowadzenie dwuznaków Sz, sz na podstawie wyrazów Szczepan, szelki – ćwiczenia w czytaniu sylab i w opowiadaniu (podr. pol.-społ. s. 44).




Ćwiczenia grafomotoryczne – motoryka mała i motoryka wielka (ćw. pol.-społ. s. 40).
Dzieci rysują szafę ołówkiem po śladach. Kolorują ją zgodnie z poleceniem (ćw. 1).
To jest sz – ćwiczenia w pisaniu i czytaniu (ćw. pol.-społ., s. 40 ćw. 2).



Szybka trasa – ćwiczenia czytelnicze i słownikowe (podręcznik pol.-społ. s. 45).


Dzieci cicho czytają tekst Szybka trasa. Przepisują do zeszytu pięć wyrazów z sz występujących w tekście. Głośno je odczytują.



Poćwicz  pisanie  :) Do zeszytu przepisz lub wklej.

Poproszę na stronę szkoły 




Na poniedziałek : Czytanie s.45 + wiersz na pamięć+plakat




2 - 3 Edukacja matematyczna
Dodawanie z przekraczaniem progu dziesiątkowego (podr. mat.-przyr. s. 40).
Wprowadzenie do lekcji filmikami.Ważne ! Nie omijaj. Obejrzyj! Przyda się przy następnych zadaniach z matematyki.
https://youtu.be/roUlMALx0oM
Dzieci analizują rozwiązanie zadania.(polecenie 1 s.40) Przedstawiają zadanie na patyczkach i koralikach. Opowiadają, jak liczyła Lenka, a jak liczył Adam .
Dzieci przepisują obliczenia do zeszytu (polecenie 2), rozwiązują przykłady w zeszycie
(polecenie 3).
Ćwiczenia w dodawaniu liczb z przekraczaniem progu dziesiątkowego – doskonalenie liczenia z wykorzystaniem liczmanów, zapisywanie działań do rysunków (ćw. mat.-przyr. s. 37–38).poprosze zdjecia tych stron 
Poćwicz:

4. Edukacja plastyczna
Na dzisiejszych zajęciach wykonacie plakat Ratujmy Ziemię. Samodzielnie dobierzecie odpowiednią technikę plastyczną do przedstawienia swoich pomysłów.
Plakat Ratujmy Ziemię – kolaż

Środki dydaktyczne: papier kolorowy, plastelina, skrawki materiału, klej, nożyczki, kredki, farby.
Ratujmy Ziemię – zabawy, dyskusje.
Dzieci odpowiadają na pytania: Dlaczego Ziemia, nasza planeta, woła o pomoc? Z czyjego
powodu Ziemia jest w niebezpieczeństwie?
Burza mózgów. Ustalenie, co można zrobić, aby zadbać o naszą planetę. Dzieci opracowują
rady. Każde dziecko wybiera sobie te, które będzie chciało przedstawić na swoim
plakacie.
  • Wykonanie plakatu. (na poniedziałek) Poproszę na stronę szkoły w poniedziałek
Przykłady prac:















Kochani, Wasze Planety Ziemia są rewelacyjne :)
Bardzo Wam wszystkim dziękuję za pięknie wykonane zadanie. 💗 

Sprawdzcie swoje  prace







Drogie Dzieci!

Zachecam Was do udziału w akcji z okazji Dnia Ziemi.

WŁĄCZ SIĘ DO SZKOLNEJ AKCJI!!! Pomaluj dłonie na zielono (lub namaluj zielone serce) i podziel się zdjęciem – prześlij je na adres mailowy pedagogdp@gmail.com (stworzymy galerię lub filmik na stronie szkoły). Oczywiście zrób zdjęcie pracy razem z autorem - czyli Twoją uśmiechniętą buźką :)

Wszystkie informacje umieszczone są na stronie szkoły.

Życzę dużo zdrowia i wytrwałości.
Pozdrawiam Dominika Pawelec.


Pa pa do jutra😊😘
Miłej pracy 💚💛💜

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz