poniedziałek, 27 kwietnia 2020

28.04.2020 wtorek




Witajcie Drogie Dzieci!



1.      Edukacja polonistyczna
2.      Edukacja matematyczna
3.      Edukacja muzyczna
4.      Wychowanie – fizyczne



TEMAT DNIA: Oto wyzwania


Cele w języku ucznia
Na dzisiejszych zajęciach powtórzycie i utrwalicie poznane wiadomości. Wykorzystacie
swoje umiejętności przy wykonywaniu zadań. Na dzisiejszych zajęciach poznacie nowy instrument muzyczny – skrzypce. Zobaczycie, jak się na nich gra i posłuchacie ich brzmienia. Dowiecie się również, jaki klucz otwiera drzwi do melodii.



1.      Edukacja polonistyczna


Zabawy z literami i wyrazami.


Zdrobnienie. Dzieci układają zdrobnienia do podanych przez rodzica wyrazów:
czajnik, czapka, czepek, szalik, szufla, klucz, warkocz, cząstka, czekolada, szabla,
szczotka, szczebel, kosz, szafa itd. Poproszę zapisać w zeszycie.np
czajnik - czajniczek
czapka - czapeczka itp.
Statek. Rodzic mówi: Płynie statek załadowany towarami, których nazwy zaczynają się
na sylabę cza lub sza. Zadaniem dziecka jest wymyślić jak najwięcej wyrazów rozpoczynających się na te sylaby i zapisać je w zeszycie. Można narysować dwa kontury statki na jednym wyrazy na cza a w drugim na sza.

Ćwiczenia w czytaniu i pisaniu (podr. pol.-społ. s. 47).
• Dzieci wyszukują w opowiadaniu Czekoladowy czarownik wyrazy z dwuznakami sz i cz w jednym wyrazie. Przepisują je do zeszytu (polecenie 3).

Ćwiczenia w czytaniu ze zrozumieniem (ćw. pol.-społ. s. 42). Poproszę zdjęcie  na stronę szkoły
• Dzieci oglądają sylwetki Olka. Czytają opis stroju, zaznaczają właściwy obrazek (ćw. 1).
Liczą wyrazy w zdaniach i przepisują to zdanie, które się składa z pięciu wyrazów.

  • Analiza i synteza wzrokowo-słuchowa wyrazów (ćw. pol.-społ. s. 43). Poproszę zdjęcie  na stronę szkoły



2. Edukacja matematyczna

Wiadomości i umiejętności praktyczne – czas, waga, miara, pieniądze, zadania
tekstowe (podr. mat.-przyr. s. 42–43).
• Dzieci wykonują obliczenia pieniężne  (polecenie 1), mierzą długości pasków.
Rysują w zeszycie paski o 2 cm krótsze (polecenie 2)Poproszę zdjęcie  na stronę szkoły.
Odczytują godziny na zegarze. Podają godziny zgodnie z poleceniem (polecenie 6). Czytają treść zadania.
• Dzieci liczą korale i zapisują obliczenia w zeszycie (polecenie 3)Poproszę zdjęcie  na stronę szkoły. Rozwiązują zadania z wykorzystaniem kostki do gry.  Wyjaśniają, co zauważyły. (polecenie 4,5)
Podają wagę owoców (polecenie 7). W zeszycie polecenie 7 s.43 Poproszę zdjęcie  na stronę szkoły.

3. Edukacja muzyczna

 TEMAT ZAJĘĆ: Poznajemy skrzypce i klucz wiolinowy


Obejrzyjcie na początek filmy
                                       

Rytmiczna rozgrzewka W PODSKOKACH






Na dzisiejszych zajęciach poznacie nowy instrument muzyczny – skrzypce. Zobaczycie, jak się na nich gra i posłuchacie ich brzmienia. Dowiecie się również, jaki klucz otwiera drzwi do melodii.
Prezentacja skrzypiec.





 • Rodzic pokazuje dzieciom ilustrację przedstawiającą skrzypce. Mówi: Skrzypce są zbudowane z drewna. Najczęściej są koloru brązowego. Z jednej strony zakończone są ślimakiem, na który zostały nawinięte cztery struny.


 Jaką literę przypominają otwory w skrzypcach? (F)
 Na skrzypcach gra się, pocierając o struny smyczkiem.
 Smyczek to pręt, na który naciągnięto końskie włosie.
 Ma na górze główkę, a na dole – żabkę. 

 Rodzic prezentuje dzieciom nagranie utworu granego na skrzypcach. 

https://www.youtube.com/watch?v=Oy1nYFkIOWk

- prosi, by dziecko wstało i pokazało, jak się gra na skrzypcach.

Wprowadzenie klucza wiolinowego.




• Rodzic pyta: Jak myślicie, skąd się wzięła nazwa: skrzypce? Czy skrzypce skrzypią?

Czy skrzypce skrzypią? ... Istotnie, nazwa strunowego instrumentu muzycznego skrzypce (dawniej: skrzypice) pochodzi od onomatopeicznego czasownika skrzypieć, wydawać charakterystyczny odgłos wywoływany tarciem'. Jest to nazwa stara, poświadczona już w XV w.

 • Rodzic mówi: Wiecie, że na każdym instrumencie można zagrać melodię. Żeby muzyk mógł odczytać melodię, ktoś musi ją wcześniej zapisać. Żeby otworzyć melodię, trzeba mieć do niej klucz.

Nazwa klucza wzięła się właśnie od włoskiej nazwy skrzypiec – to klucz wiolinowy. Otwiera on melodię, którą słyszymy, gramy lub śpiewamy. Klucz wiolinowy nazywany jest również kluczem skrzypcowym. Popatrzcie, jak on wygląda. Rodzic pokazuje dziecku ilustrację przedstawiającą klucz wiolinowy. Dziecko palcami rysuje po śladach klucz wiolinowy.







Spróbuj narysować klucz wiolinowy. Możesz wydrukować i wkleić do zeszytu do polskiego.



Poproszę zdjęcie na stronę szkoły






Bardzo serdecznie zapraszam do słuchania i śpiewania razem z piosenką.





Kluczu, kluczu wiolinowy, 
co tu robisz w moich nutkach? 
Czyżbyś chciał mi coś pokazać? 
Powiedz mi, będę uważać.
Ja otworzę Ci świat nutek
i nauczę czytać dźwięki, 
abyś, tak jak z liter wierszyk,
mógł układać z nich piosenki. 
Widzisz tę czerwona linię, 
na niej leży nutka G. 
A gdy zrobisz w dół 5 kroczków, 
spotkasz tam razkreślne C.


4. Wychowanie fizyczne.

rozgrzewka



"Wyprostuj się!" - profilaktyka wad postawy u dzieci




Kochani jestem absolutnie zachwycona Waszymi pracami, są przepiękne, sami zobaczcie.💚💛💙💜



Juleczka


Kubuś


Kamilek




Nikolka


Oluś


Wiktorek


🌴🍌🐒🌴🍌🐒🌴🍌🐒








Sprawdźmy prace :)







W zadaniu 2 można też zastosować takie obliczenie: 11- 8 = 3 
To u góry można też było zapisać jako obliczenie z okienkiem. Liczbę 3 zapisać w okienku. :)




pa pa do jutra  :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz