Na dzisiejszych zajęciach poznacie drukowane i pisane litery Ż, ż. Będziecie liczyć wyrazy
w zdaniach i litery w wyrazach. Dowiecie się, co można zobaczyć w muzeum malarstwa.
Opiszecie obraz za pomocą kilku zdań. Nauczycie się odejmować liczby z przekraczaniem
progu dziesiątkowego.
1.
Edukacja wczesnoszkolna
Zdanie
do obrazka, analiza zdań
– czytanie ze zrozumieniem, ćwiczenia kaligraficzne, liczenie
wyrazów i liter.
2.
Edukacja wczesnoszkolna
Wprowadzenie
drukowanych i pisanych liter Ż,
ż
3.
Edukacja wczesnoszkolna
Odejmowanie
z przekraczaniem progu dziesiątkowego – kształcenie umiejętności
wyciągania
wniosków, doskonalenie techniki liczenia
4.
Wychowanie fizyczne.
Rozwijanie
ogólnej sprawności przez ćwiczenia gimnastyczne (film YouTube)
Przygotuj :
podr. pol.-społ. s 50,
ćw. pol.-społ. s.45,46,
podr.
mat.-przyr. s .47
ćw. mat.-przyr. s.41;
ćw. mat.-przyr. s.41;
zeszyt
do matematyki,
Do
odesłania
ćw.
mat, s. 41
ćw.
pol, s. 45,46
Zdanie do obrazka, analiza zdań – czytanie ze zrozumieniem, ćwiczenia kaligraficzne,
• Dzieci opowiadają, co się znajduje na obrazkach. Cicho czytają zdania w chmurce.
Przepisują je pod właściwymi obrazkami (ćw. 1).
• Dzieci czytają zdania, mówią, ile wyrazów ma każde ze zdań. Liczą litery w wyrazach. Przepisują
zdanie, które ma mniej wyrazów. (ćw. 2).
W świecie obrazów – ćwiczenia w mówieniu, ćwiczenia w czytaniu, rozmowy
w parach (podr. pol.-społ. s. 50).
• Dzieci oglądają ilustracje s.50 Wypowiadają się na jej temat, po czym czytają informację z podręcznika. Odpowiadają na pytania:
- W jakim celu dzieci poszły do muzeum malarstwa? Jakie obrazy podobały się dzieciom najbardziej?
- Co dzieci zrobiły po przyjściu do klasy?
• Rodzic wyjaśnia, co to są witraże. Pokazuje dzieciom ilustracje przedstawiające
witraże i tłumaczy, w jaki sposób można takie witraże wykonać.
W świecie obrazów – ćwiczenia w mówieniu, ćwiczenia w czytaniu, rozmowy
w parach (podr. pol.-społ. s. 50).
• Dzieci oglądają ilustracje s.50 Wypowiadają się na jej temat, po czym czytają informację z podręcznika. Odpowiadają na pytania:
- W jakim celu dzieci poszły do muzeum malarstwa? Jakie obrazy podobały się dzieciom najbardziej?
- Co dzieci zrobiły po przyjściu do klasy?
• Rodzic wyjaśnia, co to są witraże. Pokazuje dzieciom ilustracje przedstawiające
witraże i tłumaczy, w jaki sposób można takie witraże wykonać.
Witraż – ozdobne wypełnienie okna, wykonane z kawałków kolorowego szkła wprawianych w ołowiane ramki osadzone między żelaznymi sztabami. Ramki stanowią kontur rysunku, kreskowanie na szkle lub malowanie na nim przeźroczystymi farbami oddaje charakterystyczne elementy.
Przykłady witraży:
Przykłady witraży:
2. Edukacja wczesnoszkolna
Dziś
poznajemy "ż", a jutro "rz". Jest to głoska,
która brzmi tak samo, ale można zapisać zapisać ją w dwojaki
sposób.
Niektóre
wyrazy napiszemy przez "rz" np. rzeka, a niektóre przez
"ż" np. żaba. Kiedy napisać
"rz", a kiedy "ż"
dowiesz się później.
1.
Przyjrzyj się bliżej literce "Ż", "ż".
2. Obejrzyj
jak prawidłowo pisać literkę "Ż, ż".
Kliknij
w ten
link.
3.
Poćwicz pisanie literki "Ż", "ż".
Wykonaj
ćw. 1, 2 str. 46 w ćwiczeniach polonistyczno-społecznych.
3. Edukacja
matematyczna
Dzisiaj nauczysz się odejmować z przekraczaniem progu dziesiątkowego.
Prezentacja:
Wykonaj szablony według instrukcji podanej w powyższej prezentacji.
szablon + guziczki czy inne elementy mogą być wycięte kółeczka z papieru.
wzór szablonu
2.
Praca z podręcznikiem matematyczno-przyrodniczym. (str.47)
Zobacz,
jak z podobnymi działaniami poradzili sobie bohaterowie naszej
książki. Otwórz ją na stronie 47.
Wykonaj
zadanie 1.
Zamiast
plasteliny można użyć np. kredek, patyczków, guzików, klocków.
Odpowiedzi udzielaj ustnie.
W
zadaniu 2 i 3 zapisz i rozwiąż działania w zeszycie do matematyki
według poniższego wzoru:
18-9 =18-8-1=10-1=9
18-9
=9
3.
Praca w ćwiczeniach matematyczno - przyrodniczych.
Wykonaj
ćwiczenia ze str. 41.
4.
Wychowanie fizyczne.
Rozwijanie
ogólnej sprawności przez ćwiczenia gimnastyczne (film YouTube).
Przygotuj piłkę.
WF w domu - Kształtowanie ogólnej sprawności fizycznej z piłką.
Nasze prace plastyczne
Jestem z Was dumna😊
Prace zrobiliście piękne, świetne, pomysłowe.
Umieszczam je, abyście mogli zobaczyć co zrobili koledzy i koleżanki.
Prace zrobiliście piękne, świetne, pomysłowe.
Umieszczam je, abyście mogli zobaczyć co zrobili koledzy i koleżanki.
Kamilek
Ania
Igorek
Kacperek
Juleczka
Kubuś
Nikolka
Oluś
Wiktorek
Sprawdźmy prace
Ciekawostki ze strony naszej szkoły :)
nowa strona szkoły:
Dla chętnych ćwiczenia z matematyki:
https://www.matzoo.pl/klasa1/odejmowanie-z-rozpisywaniem-w-zakresie-20_2_464
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz