niedziela, 10 maja 2020

11.05.2020 poniedziałek

   




Dzień dobry pierwszaczki !


Potraficie już pilnie pracować. Staracie się bezbłędnie przepisywać wyrazy i zdania. Coraz lepiej czytacie. Wiecie, jakie prace wykonuje się wiosną w sadzie. Znacie zwierzęta pożyteczne w sadzie. Wiecie, na czym polega praca pszczelarza. Dodajecie i odejmujecie liczby w zakresie 20. Świetnie!


Na dzisiejszych zajęciach będziecie rozmawiać o muzyce. Poznacie pojęcia: filharmonia,
orkiestra, batuta.  Dowiecie się, jakie rośliny i zwierzęta można spotkać na łące i na polu. Namalujecie farbami łąkę i jej mieszkanców.



TEMAT DNIA: Z wizytą w filharmonii


1. Edukacja wczesnoszkolna
Z wizytą w filharmonii – uwrażliwianie dzieci na muzykę, kształtowanie poczucia harmonii i wrażliwości słuchowej.

2.Edukacja wczesnoszkolna
Obserwowanie przyrody – wiosna na łące i na polu.

3. Edukacja plastyczna
Zagadkowa łąka - na podstawie filmu, namaluj jak Ty wyobrażasz sobie łąkę.



Przygotuj:
 podr. pol.-społ. s.52,53
ćw. pol.-społ. s.51
zeszyt do polskiego,
podr. mat.-przyr. s.48,49,
farby


Do odesłania:

ćw. pol.-społ. s.51
zdj. pracy w zeszycie (podr. polski s.53 cw.6)
karty matematyczno - przyrodnicze
praca plastyczna



1. Edukacja wczesnoszkolna

Z wizytą w filharmonii – uwrażliwianie dzieci na muzykę, kształtowanie poczucia harmonii i 
wrażliwości słuchowej.

Spotkanie z Hanią – słuchanie ze zrozumieniem, (podr. pol.-społ. s 52–53).


Posłuchaj informacji o Hani i wierszyków o instrumentach.


Wykonaj w ćwiczeniówce do polskiego . s.51


Zapoznanie z filharmonią i orkiestrą.
 Obejrzyjcie filmik o filharmonii . Dowiecie się co to jest filharmonia  :)





Orkiestrą dyryguje dyrygent wskazujący rytm buławą (głównie w przypadku maszerującej orkiestry) lub batutą.
A po obejrzeniu poniższego filmiku dowiecie się co to jest orkiestra.


Dyrygent – osoba kierująca orkiestra, w ręku trzyma batutę.


 Wykonajcie w zeszycie do polskiego  polecenie 6 s. 53  (podręcznik do polskiego).

2.Edukacja matematyczno - przyrodnicza

Obserwowanie przyrody – wiosna na łące i na polu.
Lekcje przyrody rozpoczniemy od obejrzenia filmikow z krasnalem, który opowie wam o życiu na łące i na polu.

       Wędrówki Skrzata Borówki  - Pole



        Wędrówki Skrzata Borówki  - Łąka


Wiosna na łące i na polu – rozpoznawanie roślin i zwierząt (podr. mat.-przyr. s. 48–49)


Przyjrzyjcie się zwierzątkom żyjącym w polu i na łące i odpowiedzcie na pytania ze str. 49.
Następnie wykonajcie poniższe karty pracy.




Czy wszystkie zwierzęta znajdą swoje miejsce w tabeli ?

Wszystkie może nie 🙂 ale wszystkie żyją na łące. Te zwierzątka, które nie pasują do żadnej z kolumn wklejcie pod tabelką.



Poćwiczmy teraz pisanie.




 Edukacja plastyczna

Zagadkowa łąka - wysłuchaj zagadek i na podstawie filmu, namaluj farbami jak Ty wyobrażasz sobie łąkę.




wasze prace











Wiosenny sad


Igorek


Kacperek
Kamilek

Kubus
Nikolka
     Pozdrawiam Was gorąco i mocno ściskam !!!!!!! 

do jutra :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz