💖Dzień dobry Kochani💖
💛💜💚💓
Zapraszam do wykonania dzisiejszych zadań.
TEMAT DNIA: Tworzymy klasowy chór.
🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵
Na dzisiejszych zajęciach poznacie dwuznak ch. Będziecie ćwiczyć czytanie i pisanie. Dowiecie się, co to jest chór. Będziecie odejmować liczby w zakresie 30. Rozwiążecie zadania tekstowe na odejmowanie.
Tworzymy
klasowy chór.
Wprowadzenie dwuznaków Ch,
ch.
2. Edukacja wczesnoszkolna
Rozszerzenie
zakresu liczbowego do 30 – ćwiczenia w liczeniu, przeliczanie
liczb w przód i w tył
3. Wychowanie fizyczne.
Pokonywanie
wąskich i niskich przeszkód – zabawy
Przygotuj:
podr.
pol.-społ. s. 55).
ćw.
pol.-społ. s. 53
(podr.
mat.-przyr. s. 51).
ćw.
mat.-przyr. s. 45).
zeszyt do matematyki
Do odesłania na pocztę szkoły (zdjęcia)
ćw.
pol, s. 53
ćw.
mat, s. 45
zeszyt do matematyki
zeszyt do matematyki
Nasza
dzisiejsza litera ch
– brzmi tak samo jak ostatnio poznana głoska H,
ale różni się zapisem. Zaraz dokładniej o tym powiem.
Proszę abyście zanim przejdziemy do lekcji wysłuchali występu chóru. Naciśnij podany niżej link.
https://www.facebook.com/969572696450715/videos/2295087584087067
https://www.facebook.com/969572696450715/videos/2295087584087067
Naszym
dzisiejszym wyrazem podstawowym będzie wyraz chór.
Podziel wyraz na sylaby i głoski – powiedz ile ich jest.
Powiedz jeszcze z ilu liter składa się wyraz chór.
Chór – zespół muzyczny składający się z wokalistów wykonujący utwór jedno- lub wielogłosowy, a cappella bądź z akompaniamentem. Najczęściej prowadzony przez dyrygenta lub chórmistrza.
-
Na pewno już dostrzegłeś/łaś, że „ch” składa się z dwóch liter, a więc jest dwuznakiem.
Popatrz
teraz jak poprawnie należy napisać literę
ch.
Po
obejrzeniu filmiku napisz w powietrzu najpiękniej jak potrafisz
ch
i Ch.
Następnie napisz palcem literę Ch
i ch
na
biurku – 3 razy małą i wielką.
Na pewno świetnie Ci poszło, więc teraz
przejdziemy do pracy w książce. Otwórz podręcznik do polskiego na stronie 55.
Wysłuchajcie tekstu na tej stronie:
i odpowiedzcie na pytanie : Co robią dzieci, czy są zadowolone? Po czym to poznasz?
W ćwiczeniu 2 podane wyrazy podzielcie na sylaby, na głos.
Otwórzcie ćwiczeniówkę na stronie 53 i wykonajcie ćwiczenia 1 i 2.
2. Edukacja wczesnoszkolna.
Rozszerzenie zakresu liczbowego do 30 – ćwiczenia w liczeniu,
przeliczanie liczb w przód i w tył.
przeliczanie liczb w przód i w tył.
Przygotuj 20 patyczków, wykałaczek lub słomek do
napojów i zwiąż je w pęczki po 10. Powiedz, ile masz dziesiątek. Dodaj po jednym patyczku lub
wykałaczce i głośno mów:
21 to dwie dziesiątki i jedna
jedność,
22 to dwie dziesiątki i dwie jedności itd. aż do
30.
Przelicz ponownie patyczki od 20 do
30 w przód i w tył. Zapisz w zeszycie liczby od 20 do 30 (pamiętaj o stawianiu przecinka). Zapytaj Mamusię, czy macie
miarę krawiecką, a jeśli nie to może masz długą linijkę i zaznacz na niej klamerkami
liczby 20 i 30. Odczytaj na niej liczby od 20 do 30 w przód i w tył.
Teraz policzmy koraliki na
liczydłach w podręczniku matematyczno-przyrodniczym na stronie 51 i odpowiedz
na pytania, zapisz obliczenia z polecenia 2
w zeszycie
Przyszła pora na ćwiczenia z
matematyki. Otwórz je na stronie 45.
Uzupełnij zapis w zadaniu 1 .
W zadaniu 2 policz w pamięci , ale
możesz skorzystać z liczydła swojego lub na dole strony. Pamiętaj, że każda
dziesiątka ma inny kolor.
W zadaniu 3 i 4 poćwiczymy zadania
tekstowe. Mam nadzieję, że znasz te banknoty.
Jeśli zapomniałaś/ zapomniałeś to
po lewej stronie jest ich wartość.
Tak pierwszy banknot to 10 zł, a
drugi 20 zł.
zł. to skrót od słowa złotych i
tego skrótu będziemy używali w zadaniach z pieniążkami.
Jeśli masz chęć to w zadaniu 4
wykonaj zadanie o figurkach (ale jest to zadanie nieobowiązkowe).
3. Wychowanie fizyczne.
Pokonywanie wąskich i niskich przeszkód – zabawy 🏃🏃
Tor przeszkód w ogrodzie i w domu. My się w domu nie nudzimy, kwarantannę zaliczymy!
Żeby dzieci się ruszały i ćwiczyły co jakiś czas robimy taki tor bo wtedy jest ciekawiej dla nich, nawet nie wiedzą, ze ćwiczą, tylko się dobrze bawią.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz