wtorek, 12 maja 2020

13.05.2020 r. środa


                         
                           💖Dzień dobry Kochani💖





                                               💛💜💚💓 

                     Zapraszam do wykonania dzisiejszych zadań.

TEMAT DNIA: Tworzymy klasowy chór.

Znacie litery H, h. Umiecie czytać i pisać wyrazy i teksty z literami H, h.  Jesteście spostrzegawczy. Coraz lepiej liczycie w zakresie 20. Dodajecie liczby w zakresie 30. miecie dokonać analizy treści zadania tekstowego.


                                                  🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵


Na dzisiejszych zajęciach poznacie dwuznak ch. Będziecie ćwiczyć czytanie i pisanie. Dowiecie się, co to jest chór. Będziecie odejmować liczby w zakresie 30. Rozwiążecie zadania tekstowe na odejmowanie.



1. Edukacja wczesnoszkolna.
Tworzymy klasowy chór. Wprowadzenie dwuznaków Ch, ch.

2. Edukacja wczesnoszkolna
Rozszerzenie zakresu liczbowego do 30 – ćwiczenia w liczeniu, przeliczanie liczb w przód i w tył

3. Wychowanie fizyczne.
Pokonywanie wąskich i niskich przeszkód – zabawy


Przygotuj:
podr. pol.-społ. s. 55).
ćw. pol.-społ. s. 53
(podr. mat.-przyr. s. 51).
ćw. mat.-przyr. s. 45).
zeszyt do matematyki

Do odesłania na pocztę szkoły (zdjęcia)
ćw. pol, s. 53
ćw. mat, s. 45
zeszyt do matematyki


1. Edukacja wczesnoszkolna.

Tworzymy klasowy chór. Wprowadzenie dwuznaków Chch.




Nasza dzisiejsza litera ch – brzmi tak samo jak ostatnio poznana głoska H, ale różni się zapisem. Zaraz dokładniej o tym powiem. 
Proszę abyście zanim przejdziemy do lekcji wysłuchali występu chóru. Naciśnij podany niżej link.

https://www.facebook.com/969572696450715/videos/2295087584087067

Naszym dzisiejszym wyrazem podstawowym będzie wyraz chór.

Podziel wyraz na sylaby i głoski – powiedz ile ich jest. Powiedz jeszcze z ilu liter składa się wyraz chór.
                                                           

Chór – zespół muzyczny składający się z wokalistów wykonujący utwór jedno- lub wielogłosowy, a cappella bądź z akompaniamentem. Najczęściej prowadzony przez dyrygenta lub chórmistrza.
  • Na pewno już dostrzegłeś/łaś, że „ch” składa się z dwóch liter, a więc jest dwuznakiem.  




          Popatrz teraz jak poprawnie należy napisać literę ch.



Po obejrzeniu filmiku napisz w powietrzu najpiękniej jak potrafisz ch i Ch. Następnie napisz palcem literę Ch i ch na biurku – 3 razy małą i wielką. Na pewno świetnie Ci poszło, więc teraz przejdziemy do pracy w książce. Otwórz podręcznik do polskiego na stronie 55.



Wysłuchajcie tekstu na tej stronie:



i odpowiedzcie na pytanie : Co robią dzieci, czy są zadowolone? Po czym to poznasz?
W ćwiczeniu 2 podane wyrazy podzielcie na sylaby, na głos.

Otwórzcie ćwiczeniówkę na stronie 53 i wykonajcie ćwiczenia 1 i 2.


2. Edukacja wczesnoszkolna.

Rozszerzenie zakresu liczbowego do 30 – ćwiczenia w liczeniu, 
przeliczanie liczb w przód i w tył.
Przygotuj   20 patyczków, wykałaczek lub słomek do napojów i zwiąż je w pęczki po 10. Powiedz, ile masz  dziesiątek. Dodaj po jednym patyczku lub wykałaczce i głośno mów:
21 to dwie dziesiątki i jedna jedność,
22 to  dwie dziesiątki i dwie jedności itd. aż do 30.
Przelicz ponownie patyczki od 20 do 30 w przód i w tył. Zapisz w zeszycie  liczby od 20 do 30 (pamiętaj o stawianiu przecinka). Zapytaj Mamusię, czy macie miarę krawiecką, a jeśli nie to może masz długą linijkę i zaznacz na niej klamerkami liczby 20 i 30. Odczytaj na niej liczby od 20 do 30 w przód i w tył.
Teraz policzmy koraliki na liczydłach w podręczniku matematyczno-przyrodniczym na stronie 51 i odpowiedz na pytania, zapisz obliczenia z polecenia 2  w zeszycie
Przyszła pora na ćwiczenia z matematyki. Otwórz je na stronie 45.
Uzupełnij zapis w zadaniu 1 .
W zadaniu 2 policz w pamięci , ale możesz skorzystać z liczydła swojego lub na dole strony. Pamiętaj, że każda dziesiątka ma inny kolor.
W zadaniu 3 i 4 poćwiczymy zadania tekstowe. Mam nadzieję, że znasz te banknoty.







Jeśli zapomniałaś/ zapomniałeś to po lewej stronie jest ich wartość.

Tak pierwszy banknot to 10 zł, a drugi 20 zł.
zł. to skrót od słowa złotych i tego skrótu będziemy używali w zadaniach z pieniążkami.

Jeśli masz chęć to w zadaniu 4 wykonaj zadanie o figurkach (ale jest to zadanie nieobowiązkowe).


3. Wychowanie fizyczne.

Pokonywanie wąskich i niskich przeszkód – zabawy 🏃🏃

Tor przeszkód w ogrodzie i w domu. My się w domu nie nudzimy, kwarantannę zaliczymy! Żeby dzieci się ruszały i ćwiczyły co jakiś czas robimy taki tor bo wtedy jest ciekawiej dla nich, nawet nie wiedzą, ze ćwiczą, tylko się dobrze bawią.








Sprawdźmy prace 



 Wiosna  :)




                                                               Marakasy :)















Kochani na dzisiaj, to już koniec. Bardzo Wam dziękuję za to, że tak dzielnie i wytrwale pracujecie. 
                          Pozdrawiam Was serdecznie !!!!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz