Dzień dobry pierwszaczki!
Umiecie rytmicznie czytać wiersze. Układacie zagadki o instrumentach. Potraficie ułożyć z sylab wyrazy, z wyrazów zdania. Umiecie się bawić z wierszem i piosenką. Znacie nazwy roślin i zwierząt łąk i pól. Liczycie w zakresie 30.
Na dzisiejszych zajęciach wzbogacicie swoją wiedzę na temat teatru. Poznacie baśń Wróżki na podstawie historyjki obrazkowej. Dowiecie się, jakie są krainy geograficzne w Polsce i jakimi kolorami są oznaczane na mapie. Zaplanujecie podróż po Polsce. Zmierzycie odległości na mapie i obliczycie długości tras między miastami. Wykażecie się umiejętnością wykonywania pomiarów i obliczeń.
TEMAT DNIA: Tajemniczy świat teatru
1. Edukacja wczesnoszkolna
Tajemniczy świat teatru – odkrywanie z dziećmi przestrzeni słowa, muzyki i sztuk plastycznych w przedstawieniu Wróżki.
2.Edukacja wczesnoszkolna
Poznanie krajobrazów Polski.
3. Edukacja wczesnoszkolna
Posługiwanie się linijką – mierzenie.
Posługiwanie się linijką – mierzenie.
Przygotuj:
podr.
pol.-społ. s.56,57
ćw. pol.-społ. s.56,57
podr. mat.-przyr. s. 52-53
ćw. mat.-przyr. s.48
Do odesłania:
ćw.
pol.- społ. s.56,57
zdjęcie
pracy w zeszycie do matematyki (podr. ćw. 3,4 s. 54)
ćw.
mat.- przyr. s.48
1. Edukacja wczesnoszkolna
Wróżki – opowiadanie baśni na podstawie historyjki obrazkowej
(podr. pol.-społ. s. 56–57).
Posłuchajcie Szczepana i baśni o wróżkach
Obejrzyjcie historyjkę obrazkową baśni Wróżki i samodzielnie przeczytajcie krótkie
teksty zamieszczone pod każdą ilustracją. Odpowiedzcie na pytania (polecenia 1–6).
Co pasuje do baśni? – ćwiczenia grafomotoryczne, ćwiczenia w mówieniu (ćw.
Dzieci rysują po śladach koła małe i wielkie.
Kolorują rysunek kredkami w ulubionych kolorach, mówią, co przedstawia, i która to scena z baśni (ćw. 1).
Dzieci oglądają i nazywają elementy i zwierzęta. Opowiadają, których scen w baśni dotyczą i do której córki z baśni pasują. Przyklejają naklejkę. Kolorują obrazki (ćw. 2).
Dzieci czytają wyrazy w pętlach. Podkreślają w każdej pętli wyraz, który nie pasuje do pozostałych. Z podkreślonych wyrazów układają zdanie i je zapisują.
Dzieci układają wyrazy z podanych liter i je zapisują. Obok każdego wyrazu przyklejają odpowiednią naklejkę (ćw. 2).
2. Edukacja wczesnoszkolna
Poznanie krajobrazów Polski.
Krajobrazy Polski – poznanie krain geograficznych Polski, (podr. mat.-przyr. s. 52–53).
Dzieci oglądają mapę fizyczną Polski.
Praca dla chętnych
Dzieci obserwują kolory krain geograficznych.
Odczytują z legendy znaczenie kolorów: zielonego, żółtego, brązowego, niebieskiego. Podają nazwy krain geograficznych.
•Dzieci obserwują na mapie: największe niziny, wyżyny, rzeki, jeziora, Morze Bałtyckie, Tatry.
• Dzieci oglądają mapę w podręczniku. Odczytują nazwy miast. Mówią, co jeszcze można odczytać z mapy.
• Dzieci wskazują na mapie góry i morze. Opisują na podstawie zdjęć krajobraz morski i górski. Wskazują podobieństwa i różnice na zdjęciach przedstawiających góry.
Czytają Ciekawostkę Przyrodnika.
3. Edukacja wczesnoszkolna
Posługiwanie się linijką – mierzenie.
Doskonalenie umiejętności posługiwania się linijką – rysowanie pasków o podanej długości
(podr. mat.-przyr. s. 54).
Dzieci mierzą wzory wykonane z muszelek przez Lenę, Grażynę i Szymona. Mierzą długości wzorów i je porównują (polecenie 2).
Dzieci rysują w zeszycie pasek o długości 12 cm. Przygotowują guziki i wykonują polecenie 3 s. 54.
Dzieci wykonują w zeszycie obliczenia z zadania 4
Wykonaj ćwiczenia w ćwiczeniówce. Włącz film i zrób ze mną:
1. Edukacja wczesnoszkolna
Wróżki – opowiadanie baśni na podstawie historyjki obrazkowej
(podr. pol.-społ. s. 56–57).
(podr. pol.-społ. s. 56–57).
Posłuchajcie Szczepana i baśni o wróżkach
Obejrzyjcie historyjkę obrazkową baśni Wróżki i samodzielnie przeczytajcie krótkie
teksty zamieszczone pod każdą ilustracją. Odpowiedzcie na pytania (polecenia 1–6).
Co pasuje do baśni? – ćwiczenia grafomotoryczne, ćwiczenia w mówieniu (ćw.
Dzieci rysują po śladach koła małe i wielkie.
Kolorują rysunek kredkami w ulubionych kolorach, mówią, co przedstawia, i która to scena z baśni (ćw. 1).
Dzieci oglądają i nazywają elementy i zwierzęta. Opowiadają, których scen w baśni dotyczą i do której córki z baśni pasują. Przyklejają naklejkę. Kolorują obrazki (ćw. 2).
Dzieci czytają wyrazy w pętlach. Podkreślają w każdej pętli wyraz, który nie pasuje do pozostałych. Z podkreślonych wyrazów układają zdanie i je zapisują.
Dzieci układają wyrazy z podanych liter i je zapisują. Obok każdego wyrazu przyklejają odpowiednią naklejkę (ćw. 2).
2. Edukacja wczesnoszkolna
Poznanie krajobrazów Polski.
Dzieci oglądają mapę fizyczną Polski.
Praca dla chętnych
Dzieci obserwują kolory krain geograficznych.
Odczytują z legendy znaczenie kolorów: zielonego, żółtego, brązowego, niebieskiego. Podają nazwy krain geograficznych.
•Dzieci obserwują na mapie: największe niziny, wyżyny, rzeki, jeziora, Morze Bałtyckie, Tatry.
• Dzieci oglądają mapę w podręczniku. Odczytują nazwy miast. Mówią, co jeszcze można odczytać z mapy.
• Dzieci wskazują na mapie góry i morze. Opisują na podstawie zdjęć krajobraz morski i górski. Wskazują podobieństwa i różnice na zdjęciach przedstawiających góry.
Czytają Ciekawostkę Przyrodnika.
3. Edukacja wczesnoszkolna
Posługiwanie się linijką – mierzenie.
Doskonalenie umiejętności posługiwania się linijką – rysowanie pasków o podanej długości
(podr. mat.-przyr. s. 54).
(podr. mat.-przyr. s. 54).
Dzieci mierzą wzory wykonane z muszelek przez Lenę, Grażynę i Szymona. Mierzą długości wzorów i je porównują (polecenie 2).
Dzieci rysują w zeszycie pasek o długości 12 cm. Przygotowują guziki i wykonują polecenie 3 s. 54.
Dzieci wykonują w zeszycie obliczenia z zadania 4
Wykonaj ćwiczenia w ćwiczeniówce. Włącz film i zrób ze mną:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz