niedziela, 17 maja 2020

18.05.2020 poniedziałek











Dzień dobry pierwszaczki!




Umiecie rytmicznie czytać wiersze. Układacie zagadki o instrumentach. Potraficie ułożyć z sylab wyrazy, z wyrazów zdania. Umiecie się bawić z wierszem i piosenką. Znacie nazwy roślin i zwierząt łąk i pól. Liczycie w zakresie 30.




 Na dzisiejszych zajęciach wzbogacicie swoją wiedzę na temat teatru. Poznacie baśń Wróżki na podstawie historyjki obrazkowej. Dowiecie się, jakie są krainy geograficzne w Polsce i jakimi kolorami są oznaczane na mapie. Zaplanujecie podróż po Polsce. Zmierzycie odległości na mapie i obliczycie długości tras między miastami. Wykażecie się umiejętnością wykonywania pomiarów i obliczeń.




TEMAT DNIA: Tajemniczy świat teatru


1. Edukacja wczesnoszkolna
Tajemniczy świat teatru – odkrywanie z dziećmi przestrzeni słowa, muzyki i sztuk plastycznych w przedstawieniu Wróżki.

2.Edukacja wczesnoszkolna
Poznanie krajobrazów Polski.

3. Edukacja wczesnoszkolna
Posługiwanie się linijką – mierzenie.


Przygotuj:
podr. pol.-społ. s.56,57
 ćw. pol.-społ. s.56,57
 podr. mat.-przyr. s. 52-53
 ćw. mat.-przyr. s.48

Do odesłania:
ćw. pol.- społ. s.56,57
zdjęcie pracy w zeszycie do matematyki (podr. ćw. 3,4 s. 54)
ćw. mat.- przyr. s.48
naucz się pięknie czytać na wtorek Wróżki s.56,57


1. Edukacja wczesnoszkolna

Wróżki – opowiadanie baśni na podstawie historyjki obrazkowej
 (podr. pol.-społ. s. 56–57).

Posłuchajcie Szczepana i baśni o wróżkach





 Obejrzyjcie historyjkę obrazkową baśni Wróżki i samodzielnie przeczytajcie krótkie
teksty zamieszczone pod każdą ilustracją. Odpowiedzcie na pytania (polecenia 1–6).

Co pasuje do baśni? – ćwiczenia grafomotoryczne, ćwiczenia w mówieniu (ćw.
pol.-społ. s. 56).


Dzieci rysują po śladach koła małe i wielkie. 
Kolorują rysunek kredkami w ulubionych kolorach, mówią, co przedstawia, i która to scena z baśni (ćw. 1).
Dzieci oglądają i nazywają elementy i zwierzęta. Opowiadają, których scen w baśni dotyczą i do której córki z baśni pasują. Przyklejają naklejkę. Kolorują obrazki (ćw. 2).

Wyrazy i zdania – ćwiczenia w pisaniu (ćw. pol.-społ. s. 57).



Dzieci czytają wyrazy w pętlach. Podkreślają w każdej pętli wyraz, który nie pasuje do pozostałych. Z podkreślonych wyrazów układają zdanie i je zapisują.
Dzieci układają wyrazy z podanych liter i je zapisują. Obok każdego wyrazu przyklejają odpowiednią naklejkę (ćw. 2).

2. Edukacja wczesnoszkolna
  Poznanie krajobrazów Polski.

Krajobrazy Polski – poznanie krain geograficznych Polski, (podr. mat.-przyr. s. 52–53).


Dzieci oglądają mapę fizyczną Polski.






Praca dla chętnych



  Dzieci obserwują kolory krain geograficznych.
Odczytują z legendy znaczenie kolorów: zielonego, żółtego, brązowego, niebieskiego. Podają nazwy krain geograficznych.
•Dzieci obserwują na mapie: największe niziny, wyżyny, rzeki, jeziora, Morze Bałtyckie, Tatry.
• Dzieci oglądają mapę w podręczniku. Odczytują nazwy miast. Mówią, co jeszcze można odczytać z mapy.
• Dzieci wskazują na mapie góry i morze. Opisują na podstawie zdjęć krajobraz morski i górski. Wskazują podobieństwa i różnice na zdjęciach przedstawiających góry. 
Czytają Ciekawostkę Przyrodnika.



 3. Edukacja wczesnoszkolna

Posługiwanie się linijką – mierzenie.

Doskonalenie umiejętności posługiwania się linijką – rysowanie pasków o podanej długości
 (podr. mat.-przyr. s. 54).



 Dzieci mierzą wzory wykonane z muszelek przez Lenę, Grażynę i Szymona. Mierzą długości wzorów i je porównują (polecenie 2).






Dzieci rysują w zeszycie pasek o długości 12 cm. Przygotowują guziki i wykonują polecenie 3 s. 54.




Dzieci wykonują w zeszycie obliczenia z zadania 4

Wykonaj ćwiczenia w ćwiczeniówce. Włącz film i zrób ze mną:







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz