poniedziałek, 11 maja 2020

12.05.2020 wtorek



Witajcie Drogie Dzieci!



Potraficie wyjaśnić, co to jest: filharmonia, orkiestra, batuta. Potraficie rytmicznie czytać
wierszyki. Układacie treść zdań do ilustracji i działań. Coraz lepiej liczycie w zakresie 20.





Na dzisiejszych zajęciach poznacie litery H, h. Będziecie ćwiczyć czytanie i pisanie z nowo
poznaną literą. Będziecie rozwiązywać zadania tekstowe i doskonalić umiejętność liczenia
w zakresie 20. Wykonacie instrumenty z opakowań i materiału przyrodniczego.
                                                  
                                                               TEMAT DNIA: Na harfie

1.      Edukacja polonistyczna

        Moja mama gra na harfie. Wprowadzenie drukowanych i pisanych liter H, h.
2.      Edukacja matematyczna

         Rozwiązywanie zadań, układanie zadań tekstowych do ilustracji i działań, wdrażanie do samodzielnej analizy zadań.
3.      Edukacja wczesnoszkolna

         Wykonanie instrumentów muzycznych z wykorzystaniem opakowań i materiałów przyrodniczych.
4.      Wychowanie – fizyczne

          Gry i zabawy ogólnorozwojowe

Przygotuj :

Oto ja – podr. pol.-społ.  s 54,
ćw. pol.-społ. s.52,
zeszyt do polskiego i matematyki
podr. mat.--przyr. s. 50, 
ćw. mat.-przyr. s. 44

Do odesłania
ćw. pol, s. 52
ćw. mat, s. 44
zdjęcie instrumentu


1. Edukacja polonistyczna

Mama Hani gra na harfie – wprowadzenie liter drukowanych H, h analiza i synteza
wzrokowo-słuchowa wyrazów.


Zapraszam Cię teraz do obejrzenia filmu, poznasz tam bohaterkę naszej dzisiejszej lekcji. 


Przejdziemy teraz do pracy w podręczniku pol.-społ.  s 54, 

- Obejrzyjcie ilustrację i zobaczcie, co przedstawia. Posłuchajcie tekstu:


•Po wysłuchaniu tekstu wyszukajcie wyrazy z h i podkreślcie ołówkiem. Spróbujcie odpowiedzieć na pytanie 1 s.54 a polecenie 2 s. 54 wykonajcie w zeszycie do polskiego.


Nauka pisania liter H, h – ćwiczenia grafomotoryczne (ćw. pol.-społ. s. 52).

Przyjrzyj się jak zapisuje się literę h, H.




Obejrzyj filmik z zapisem litery h,H: 

                                      

Nauka pisania liter H, h – ćwiczenia grafomotoryczne (ćw. pol.-społ. s. 52).



                                  2. Edukacja matematyczna



         Rozwiązywanie zadań, układanie zadań tekstowych do ilustracji i działań. 
Rozwiązywanie zadań, układanie zadań tekstowych do ilustracji i działań –
 (podr. mat.--przyr. s. 50, ćw. mat.-przyr. s. 44).



Otwórzcie podręcznik z matematyki na stronie 50. Ułóżcie treść zadania do ilustracji przedstawiającej ptaki i motyle. Obliczenia zapiszcie w zeszycie (polecenie 1).

Polecenie 3.
Przyjrzyjcie się żukowi. Ile ma odnóży? Policzcie. Ile to par?
To ile par odnóży ma w takim razie dwa żuki? Pomóżcie sobie rysunkiem.

 Uwaga! Dzieci mogą wykonać rysunek pomocniczy do zadania przez dorysowanie
drugiego owada.

Wykonaj w ćwiczeniówce do matematyki s.44




3. Edukacja wczesnoszkolna

                      Wykonanie instrumentu muzycznego z wykorzystaniem opakowań 
                                                     i materiałów przyrodniczych.

Przygotujcie  plastikowe pudełko i materiał przyrodniczy ( np. fasole, kasze, groch lub ryż). 
Wsypcie do plastikowej butelki: do wyboru - ryż, fasolę, kaszę, groch. Marakas gotowy :):):)
 Może go udekorujecie :) To już jak chcecie. :):):)

Może ktoś z was się zainspiruje poniższymi filmikami:








4.      Wychowanie – fizyczne

          Gry i zabawy ogólnorozwojowe.





Wasze prace:











Kochani na dzisiaj to już wszystko.

Pozdrawiam Was cieplutko
.
 💙💚💜



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz