środa, 6 maja 2020

07.05.2020 czwartek




Witam, witam i o zdrowie pytam
U Was kochani wszystko w porządku?

Wiem, że jest bardzo trudno zdalnie, 
z daleka od szkoły, klasy i pani
realizować treści, wykonywać polecenia i zadania.
Tym bardziej dziękuję wszystkim tym, 
którzy systematycznie 
i aktywnie pracują, 
a nawet wykonują dodatkowe zadania.
Jest mi niezmiernie miło, gdy przesyłacie do mnie zdjęcia swoich prac,
 w które wkładacie wiele wysiłku.
Lubię je oglądać i podziwiać.
Trzymajcie się cieplutko :) 




                Zapraszam do wykonania dzisiejszych zadań.


TEMAT DNIA: Jesteśmy artystami.

Potraficie pisać dwuznak rz. Poprawnie przepisujecie wyrazy i dbacie o estetykę pisma.
Potraficie ułożyć zdanie z rozsypanki wyrazowej. Coraz sprawniej odejmujecie liczby
 w zakresie 20.


Na dzisiejszych zajęciach będziecie czytać i pisać sylaby i wyrazy z głoską i literą ż oraz dwuznakiem rz. Przeczytacie zdania i na podstawie obrazków odpowiecie, czy są prawdziwe,
czy fałszywe. Będziecie doskonalić umiejętność dodawania i odejmowania w zakresie 20. Wykonacie pracę przestrzenną ,,Kwitnący sad". Poznacie nowy instrument – puzon. Zobaczycie, jak wygląda i posłuchacie jego brzmienia. 



Przygotuj:
podr. pol.-społ. s. 48–51
ćw. pol.-społ. s. 48,49
zeszyt do polskiego
ćw. mat.-przyr. s. 43
Karty muzyczne s.25


Do odesłania na pocztę szkoły:
ćw. mat, s. 43
ćw. pol, s. 48,49
zdjęcie pracy w zeszycie do polskiego
karta muzyczna s.25
Kwitnący sad – praca przestrzenna (na poniedziałek)







1. Edukacja wczesnoszkolna
Bawimy się w artystów. Ćwiczenia rozwijające sprawność czytania i pisania.

2. Edukacja wczesnoszkolna
Dodawanie i odejmowanie z przekraczaniem progu dziesiątkowego.

3. Edukacja muzyczna
Poznajemy puzon. Rozróżnianie dźwięków cichych i głośnych

4. Edukacja plastyczna
Kwitnący sad – praca przestrzenna.


1. Edukacja wczesnoszkolna
Bawimy się w artystów. Ćwiczenia rozwijające sprawność czytania i pisania.
podr. pol.-społ. s. 48–51
  •  Narysuj w zeszycie tabelkę z dwoma kolumnami. 
  •  W  podręczniku do polskiego na str. 48 - 51 wyszukaj wyrazy z  ż i rz.
  • W jednej kolumnie napisz wyrazy z  ż a w drugiej wyrazy z  rz.
Widzę, czytam, piszę (ćw. pol.-społ. na s. 48).

W ćwiczeniówce s.48
• Napisz  po śladach sylaby z ż i rz.  (ćw. 1).
• Odczytaj sylaby z ż i rz zapisane w drugiej i trzeciej linijce. Porównaj je z sylabami
zapisanymi w pierwszej linijce i dopisz te, których brakuje (ćw. 2). 
• Porównaj obrazki. Wskaż podobieństwa i różnice. Czytaj kolejno zdania pod obrazkami i wpisz wyraz tak, jeśli zdanie jest prawdziwe, wyraz nie – jeśli jest fałszywe.  (ćw. 3). 
Sprawdź sobie poniżej poprawność wykonania ćw.3



• Pokoloruj na zielono wszystkie litery ż w zdaniach (ćw. 4).

ćwiczenie aparatu artykulacyjnego (ćw. pol.-społ. na s. 49).




• Odczytaj wyrazy w ramce  i podpisz nimi zdjęcia. Spróbuj z pamięci podpisać zdjęcie warzyw (ćw. 1).




Dziś drogie dzieci niespodzianka 
 poniższe zadanie (czytanie + rysunek)  jest dla dzieci chętnych.


Naucz się czytać tekst i narysuj w zeszycie obrazek/ilustrację do czytanki. Czytankę możesz wydrukować i wkleić do zeszytu. Jeśli nie masz drukarki narysuj tylko rysunek.
 Czytanka na piątek (08.05)

Żółty domek Grzegorza

Mieszkam w żółtym domku z ogródkiem. Kiedy jest burza, mam przepiękny widok z okna! W moim ogródku na grządkach rosną żonkile, rzepa, rzodkiewki i dużo różnych jarzyn. Dalej są krzewy porzeczek, różowa róża, brzoza i czerwona jarzębina. Rosną też trzy potężne orzechy. W pobliżu mojego domu są pola z żółtym zbożem. Przez łąkę przepływa mała rzeczka. Nad jej brzegiem żyją żaby. W górze latają żurawie i jastrzębie. Za rzeką jest las, w którym żyją jeże i żmije. Dlatego na jeżyny idę wąską dróżką w żółwim tempie i zawsze uważam. Dobrze mi tutaj.




2. Edukacja wczesnoszkolna
Dodawanie i odejmowanie z przekraczaniem progu dziesiątkowego.
(ćw. mat.-przyr. s. 43).



Motyl – pokoloruj obrazek zgodnie z kodem matematycznym, rozwijanie myślenia
matematycznego, doskonalenia liczenia (ćw. mat.-przyr. s. 43).

3. Edukacja muzyczna
Poznajemy puzon. Rozróżnianie dźwięków cichych i głośnych
Karty muzyczne s.25



TEMAT ZAJĘĆ: Poznajemy puzon. Rozróżnianie dźwięków cichych i głośnych

Wykonaj kartę muzyczną s. 25 (pokoloruj puzon)










Puzon jest instrumentem dętym. Zbudowany jest z blachy. Najczęściej jest piękny, błyszczący, w kolorze złotym. Charakterystyczny dla puzonu jest suwak. Dzięki niemu można zmieniać długość instrumentu. By wydobyć dźwięk z puzonu, trzeba mocno dmuchać powietrze w ustnik.




Utwór muzyczny, którego wysłuchaliśmy, był zagrany na puzonie.

4. Edukacja plastyczna

Kwitnący sad – praca przestrzenna.


Kwitnący sad – praca przestrzenna.

 Przygotujcie styropian, patyki, gałązki, bibułę, klej, nożyczki. Wykonajcie drzewka z patyków lub gałązek i wbijcie je w styropian. Przyklejajcie do gałązek małe kawałki białej lub różowej bibuły. Stwórzcie sad. Potnijcie zieloną bibułę na małe kawałki i wykonajcie podłoże w sadzie. Z plasteliny możecie ulepić zwierzęta żyjące w sadzie.





Sprawdźcie wasze zadania w domu :)












papa do jutra 😍😍😍





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz