czwartek, 14 maja 2020

15.05.2020 piątek



                  Zapraszam do wykonania dzisiejszych zadań.


TEMAT DNIA: Muzyczne wiersze


Potraficie wypowiadać się na temat muzyki. Trafnie dobieracie wyrazy. Coraz lepiej czytacie.
Rozpoznajecie poznane litery i dwuznaki. Staracie się przepisywać poprawnie wyrazy i zdania.
Poprawnie odtwarzacie kształty liter. Potraficie dodawać i odejmować w zakresie 30.



Na dzisiejszych zajęciach będziecie rozwiązywać zagadki o instrumentach muzycznych. Ułożycie zagadki o instrumentach. Będziecie doskonalić umiejętność przepisywania tekstów. Będziecie się bawić w twórczy sposób wierszem i piosenką. Będziecie dodawać i odejmować z zakresie 30.


Przygotuj:
podręcznik do polskiego s.79
ćw. mat.-przyr. s. 47.
zeszyt do polskiego
Kaligrafia 70,71


Do odesłania na pocztę szkoły, zdjęcia :

ćw. mat.-przyr. s. 47.
zeszyt do polskiego
Kaligrafia 70,71




1. Wychowanie fizyczne

Wykorzystanie piłek różnej wielkości w grach i zabawach – you toube


2. Edukacja wczesnoszkolna
Zgaduj-zgadula – rozpoznawanie instrumentów na podstawie ich opisów.

3. Edukacja wczesnoszkolna
Dodawanie i odejmowanie z przekraczaniem i bez przekraczania progu dziesiątkowego

4. Gddd - zajęcia rozwijające
ćwiczenia w czytaniu i pisaniu liter h i ch.



1. Wychowanie fizyczne

Wykorzystanie piłek różnej wielkości w grach i zabawach – you toube


Pierwsza lekcja to WF. 


                                                                     


2. Edukacja wczesnoszkolna
Zgaduj-zgadula – rozpoznawanie instrumentów na podstawie ich opisów.



Zabawa 1
Rodzic ma kartki z nazwami znanych dziecku instrumentów. Dziecko losuje karteczkę z nazwą instrumentu  i naśladuje grę na nim.









                                                                   
Zabawa 2
Rodzic czyta informacje (zagadki) o instrumencie a dziecko odgaduje jego nazwę.

           Zagadka o fortepianie
Ma trzy nogi - nie do biegania.
Ma klawisze - me do pisania.
Ma pedał - nie do gazu.
Gdy zagra, poznasz go od razu.

Zagadka o trąbce

Błyszczy pięknie cała,
gustuje w hejnałach.
Na koncertach gra:
tra ta ta ta ta.

                                                         Zagadka o pianinie

Różne wydaje dźwięki,
gra na nim pani.
Palcami w klawisze uderza,
a my wtedy śpiewamy.










                Zagadka o kastanietach
Ten instrument zrobiono z drewna,
jestem tego zupełnie pewna.
Wygląda jak łapki drewniane,
które tańczą w rękach Hiszpanek.

Zagadka o skrzypcach


Zrobione są z drewna.
Cztery struny mają.
Gdy pociągniesz smyczkiem,
to pięknie zagrają.


Zagadka o bębenku

Okrągły, brzuchaty, wśród zabawek leży.
Zależy mu na tym, żeby go uderzyć.
Stuknę go czasem, zagra pod palcami.
Dziękuje mi basem, gdy stukam pałkami.























Zadanie 3
Dziecko  układa zagadkę o instrumentach i ją prezentuje. Zadaniem rodzica jest odgadnąć zagadkę.


                                                                   
Zabawa 4
Wysłuchaj uważnie utworu, który przeczyta ci ktoś dorosły. Po wysłuchaniu tekstu wypisz wszystkie instrumenty jakie w nim wystapiły w zeszycie do edukacji polonistycznej.

Pewnego słonecznego dnia instrumenty wybrały się na spacer Głośno grały dzwonki. Jeszcze głośniej grały talerze. Kołatki chciały, aby i je usłyszano. Nieśmiałe trójkąty cichutko zagrały i zaśpiewały gamę. A pozostałe instrumenty zadowolone ze spaceru cichutko zagrały: Wlazł kotek na płotek. Kiedy instrumenty dotarły na polanę, bardzo się ucieszyły, głośno zagrały i zawołały: Hip, hip, hura! Postanowiły pobawić się w berka. Zgodziły się wszystkie instrumenty. Berkiem został tamburyn. Ucieka, wybijając rytm ćwierćnut. Wszyscy go gonią, wystukując ćwierćnuty. Nagle talerze złapały tamburyn. Wszystkie instrumenty są bardzo zmęczone i sapią. Serca im biją w rytmie półnut. Czy są zadowolone z zabawy? Tak! Więc grają radośnie piosenkę „Oto ja”.


                                                                 

3. Edukacja wczesnoszkolna



Dodawanie i odejmowanie z przekraczaniem i bez przekraczania progu dziesiątkowego - ćwiczenia
ćw. mat.-przyr. s. 47.



4. Gddd - zajęcia rozwijające
Ćwiczenia w czytaniu i pisaniu liter h i ch.

Otwórzcie zeszyty do polskiego. Na środku przyklejcie lub napiszcie kolorowymi mazakami litery:





















Następnie przepisz literę H, h ch, Ch – każda litera po jednej linijce. Następnie otwórz podręcznik do polskiego na s.79 i tekst na dole przepisz do zeszytu.


☼ ☼ ☼ ☼ ☼ ☼ ☼ ☼ ☼ ☼ ☼ ☼ ☼ ☼ ☼ ☼ ☼

Jak już skończyłaś/eś pracę w zeszycie, to otwórz kaligrafię.
Kaligrafia s.70,71





 zadanie dla chętnych 😊




Kochani na dziś to już koniec!!!

Przed Wami sobota i niedziela – a więc weekend!!! Odpoczywajcie i zbierajcie siły na nasze poniedziałkowe spotkanie. 



Pozdrawiam Was gorąco i mocno ściskam !!!!!!! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz