Zapraszam do wykonania dzisiejszych zadań.
TEMAT DNIA: Muzyczne wiersze
Potraficie wypowiadać się na temat muzyki. Trafnie dobieracie wyrazy. Coraz lepiej czytacie.
Rozpoznajecie poznane litery i dwuznaki. Staracie się przepisywać poprawnie wyrazy i zdania.
Poprawnie odtwarzacie kształty liter. Potraficie dodawać i odejmować w zakresie 30.
Rozpoznajecie poznane litery i dwuznaki. Staracie się przepisywać poprawnie wyrazy i zdania.
Poprawnie odtwarzacie kształty liter. Potraficie dodawać i odejmować w zakresie 30.
Na dzisiejszych zajęciach będziecie rozwiązywać zagadki o instrumentach muzycznych. Ułożycie zagadki o instrumentach. Będziecie doskonalić umiejętność przepisywania tekstów. Będziecie się bawić w twórczy sposób wierszem i piosenką. Będziecie dodawać i odejmować z zakresie 30.
Przygotuj:
podręcznik do polskiego s.79
ćw.
mat.-przyr. s. 47.
zeszyt do polskiego
Kaligrafia 70,71
Do odesłania na pocztę szkoły, zdjęcia :
ćw.
mat.-przyr. s. 47.
zeszyt do polskiego
Kaligrafia 70,71
1. Wychowanie fizyczne
Wykorzystanie
piłek różnej wielkości w grach i zabawach – you toube
2. Edukacja wczesnoszkolna
Zgaduj-zgadula
–
rozpoznawanie instrumentów na podstawie ich opisów.
3. Edukacja wczesnoszkolna
Dodawanie
i odejmowanie z przekraczaniem i bez przekraczania progu
dziesiątkowego
4. Gddd - zajęcia rozwijające
ćwiczenia
w czytaniu i pisaniu liter h i ch.
1. Wychowanie fizyczne
Pierwsza lekcja to WF.
Zabawa 1
Rodzic ma kartki z nazwami znanych dziecku instrumentów. Dziecko losuje karteczkę z nazwą instrumentu i naśladuje grę na nim.
Zabawa 2
Rodzic czyta informacje (zagadki) o instrumencie a dziecko odgaduje jego nazwę.
Zagadka o fortepianie
Ma trzy nogi - nie do biegania.
Ma klawisze - me do pisania.
Ma pedał - nie do gazu.
Gdy zagra, poznasz go od razu.
Ma klawisze - me do pisania.
Ma pedał - nie do gazu.
Gdy zagra, poznasz go od razu.
Zagadka o trąbce
Błyszczy pięknie cała,
gustuje w hejnałach.
Na koncertach gra:
tra ta ta ta ta.
gustuje w hejnałach.
Na koncertach gra:
tra ta ta ta ta.
Zagadka o pianinie
Różne wydaje dźwięki,
gra na nim pani.
Palcami w klawisze uderza,
a my wtedy śpiewamy.
gra na nim pani.
Palcami w klawisze uderza,
a my wtedy śpiewamy.
Zagadka o kastanietach
Ten instrument zrobiono z drewna,
jestem tego zupełnie pewna.
Wygląda jak łapki drewniane,
które tańczą w rękach Hiszpanek.
jestem tego zupełnie pewna.
Wygląda jak łapki drewniane,
które tańczą w rękach Hiszpanek.
Zagadka o skrzypcach
Zrobione są z drewna.
Cztery struny mają.
Gdy pociągniesz smyczkiem,
to pięknie zagrają.
Cztery struny mają.
Gdy pociągniesz smyczkiem,
to pięknie zagrają.
Zagadka o bębenku
Okrągły, brzuchaty, wśród zabawek leży.
Zależy mu na tym, żeby go uderzyć.
Stuknę go czasem, zagra pod palcami.
Dziękuje mi basem, gdy stukam pałkami.
Zależy mu na tym, żeby go uderzyć.
Stuknę go czasem, zagra pod palcami.
Dziękuje mi basem, gdy stukam pałkami.
Zadanie 3
Dziecko układa zagadkę o instrumentach i ją prezentuje. Zadaniem rodzica jest odgadnąć zagadkę.
Zabawa 4
Wysłuchaj uważnie utworu, który przeczyta ci ktoś dorosły. Po wysłuchaniu tekstu wypisz wszystkie instrumenty jakie w nim wystapiły w zeszycie do edukacji polonistycznej.
Pewnego słonecznego dnia instrumenty wybrały się na spacer Głośno grały dzwonki. Jeszcze głośniej grały talerze. Kołatki chciały, aby i je usłyszano. Nieśmiałe trójkąty cichutko zagrały i zaśpiewały gamę. A pozostałe instrumenty zadowolone ze spaceru cichutko zagrały: Wlazł kotek na płotek. Kiedy instrumenty dotarły na polanę, bardzo się ucieszyły, głośno zagrały i zawołały: Hip, hip, hura! Postanowiły pobawić się w berka. Zgodziły się wszystkie instrumenty. Berkiem został tamburyn. Ucieka, wybijając rytm ćwierćnut. Wszyscy go gonią, wystukując ćwierćnuty. Nagle talerze złapały tamburyn. Wszystkie instrumenty są bardzo zmęczone i sapią. Serca im biją w rytmie półnut. Czy są zadowolone z zabawy? Tak! Więc grają radośnie piosenkę „Oto ja”.
3. Edukacja wczesnoszkolna
Dodawanie i odejmowanie z przekraczaniem i bez przekraczania progu dziesiątkowego - ćwiczenia
ćw.
mat.-przyr. s. 47.
4. Gddd - zajęcia rozwijające
Ćwiczenia w czytaniu i pisaniu liter h i ch.
Otwórzcie zeszyty do polskiego. Na środku przyklejcie lub napiszcie kolorowymi mazakami litery:
Następnie
przepisz literę H, h ch, Ch – każda litera po jednej linijce. Następnie otwórz podręcznik do polskiego na s.79 i tekst na dole przepisz do zeszytu.
☼
☼ ☼ ☼ ☼ ☼ ☼ ☼ ☼ ☼ ☼ ☼ ☼ ☼ ☼ ☼ ☼
Jak
już skończyłaś/eś pracę w zeszycie, to otwórz kaligrafię.
Kaligrafia s.70,71
zadanie dla chętnych 😊
Kochani
na dziś to już koniec!!!
Przed
Wami sobota i niedziela – a więc weekend!!! Odpoczywajcie i
zbierajcie siły na nasze poniedziałkowe spotkanie.
Pozdrawiam
Was
gorąco
i
mocno
ściskam
!!!!!!!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz